Fejl ved montering af gulv

Hej med jer.
Min ven bad mig skrive herinde.
Han har lagt et laminat gulv ovenpå, et massivt bøge gulv. Men han har brugt de der lyd dæmpende plader imellem, og de har dampspære på.

Dvs at der jo formentlig er noget dampspære under bøge gulv, men nu også ovenpå det.

Sker der noget ved det?  han er jo ikke meget for at skulle"brække" sit helt nye gulv op igen.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender ikke de plader, eller i hvertfald ikke med dampspærre.

De plader er vel ikke helt tætte med mindre de er tapet sammen, så længe de ikke er helt tætte, vil jeg ikke mene han har et problem.
det er ikke godt
han kan tage et enkelt brædt op og prøve at bore et hul i det gamle gulv og se om der er en dampspære der også
hvis der er en dampspære bliver han nød til at få skiftet den nye dampspære med en foam uden dampspære , ellers vil det gamle gulv rådne i løbet af få år
hvis der ikke er en dampspære under det gamle gulv er der en god chance for at der ikke sker noget , men godt er det ikke

MVH
gulvmontøren
Han skriver plader... dvs. det er ikke skumunderlaget han mener.

Og mig bekendt er der ingen plader der er tætte med mindre de er tapet eller limet sammen...
selvom de ikke er helt tætte vil det give problemer
jeg har set det nogle gange tidligere , netop efter GDS-folk der trode at det ikke gjorde så meget
der er flere på markedet , her er et eksempel på en af dem
http://shop.xl-byg.dk/produkter/byggematerialer/gulvbelaegning/undergulv/undergulv/floorplan_mdampspaerre_gulvunderlag.htm#
He he, jo det har jeg set før i en reklame....

Det er ikke lige det jeg tænke på med plader, tænkte mere alle de 6mm wisperfloor pladerne, som vist ikke kan fåes mere.
Hvor gammelt er det bøgegulv ?

For det er jo langt fra sikkert der er damspærre under det gulv, hvis det er bare over 10 år gammelt.
Hej igen tak for svar indtil nu.

Hans gulv er vel 20-25 år måske.
Han siger at han har glemt at tape de plader sammen, så de ligger bare løst....
Er gulvet så gammelt, så er der ikke brugt en dampærre længere nede i konstruktionen.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis