Aflæsning af Varme? Hvilke krav er der?

Hej alle sammen.
For at starte ved starten så er jeg flyttet i en ny lejebolig.

Det er en gammel længe som er sat i stand for mange år siden (>20år siden).
Længen er så delt i 2 ca ligestore lejligheder, (Deler ca midt i bygningen)
Bygningen er forsynet med centralvarme, som bliver leveret fra det store fælles fyr.
Fyret forsyner 2 længer, en hvor udlejer selv bor i, og en hvor der er 2 lejemål.
Der er så opsat 2 målere, en på strengen ind til udlejer, og en fælles til vores længe.

Vi betaler så for 50% hver.
Nu er spørgsmålet så bare om vi har "ret" til at få opsat varmemålere på vores radiatorer således at vi betaler for det nøjagtige forbrug, da der jo er stor forskel på folk

Jeg er således søgt nettet tyndt for information, og er kommet frem til at hvis flertallet af lejer kræver dette skal disse individuelle målere opsættes.
Og efter som begge lejemål er opsatte på dette burde det jo ikke være noget problem.

Er der nogen som evt kender noget til dette? som evt selv har været igenne dette problem?

Med venlig hilsen

Peter Nielsen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kan jeg ikke lige henvise til et bestemt sted i lovgivningen, men jeg er helt sikker på at der kræves forbrugsmålere på både vand og varme. Men prøv at kontakte din lokale LLO, de kan sikkert fortælle meget mere.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Bek. 891 af 9. okt. 1996. Heri kan læses at boliger hvor der er køkken med eget afløb er omfattet af bekendtgørelsen som påbyder individuel afmåling af el, gas og varme. Jeg opfatter det som at din bolig er omfattet af bekendtgørelsen idet I er 3 boliger der skal dele udgiften

Dette behøver nødvendigvis ikke ske med en radiatormåler, en caloriemåler kan også anvendes hvis installationerne egnet til det. Jeg foreslår at du kontakte LLO for nærmere oplysninger om hvordan du rejser dit krav idet jeg ikke kender ret meget til privat udlejning.

Hilsen
Allan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis