Lyd til fladskærm

Jeg påtænker mig at jeg i nærmeste fremtid vil investere i en fladskærm (Skal være SONY ) men har så hørt at lydkvaliteten i sådan en fladskærm ikke er at råbe hurra for. Men behøver jeg det store forgyldte anlæg ?
Kan jeg ikke blot koble det til mit goe gamle SONY anlæg, og så få en udmærket lyd ud af det. Mine stuer er ikke egnede til sourund - kvardrofoni  o.s.v. Bare stereo så er jeg vældigt tilfreds.

V.h.  Håndværkeren
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg købte et Sony KDL-32W4000 og jeg synes da lyden er OK.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jo lyden skal ud af stereo anlæget. det er der ikke mange ben i.

Jacob
Er helt enig med J.A. - hvis man har et anlæg, som er bare lidt bedre end ugens tilbud i Fakta, og højttalerne står bare nogenlunde symmetrisk om skærmen, vil der næsten altid være en forbedring.

Med mindre der står 2 meget dyre bogstaver og et & på kassen, har vi ikke oplevet noget TV, der havde en lyd, der var billedet værdigt - og det er altså lidt fladt at se Ringenes Herre i 42" widescreen med lyd som fra en ghettoblaster


Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Selv et par "almindelige" pc højtaler, evt med en bas vil være bedre lyd end de fleste fladskærme.

Har selv Samsung og Loewe, hvilket giver en mulighed for sammenligning. Samsung er sørgeligt, Loewe er en fornøjelse.
Men loewe følges jo delvist med B&O så helt bag på nogen kommer det nok ikke. Pris -> kvalitet.

Men lyd kan der jo komme ud af det hele og den kan nemt "opgraderes" så køb efter billede, design og brugervenlighed


STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Bassen er ikke en mangelvare, jeg har en rimeligt stor subwooffer der på det nærmeste får hele hytten til at vibrerer. Så selvom min pladespiller står i en sandkasse, vibrere den med.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis