Lave håndvask/Bordplade med mosaik og gasbeton???

Hejsa.. er der nogen herinde der har erfaringer med at lave en bordplade i badeværelset af gasbeton hvor man har lavet en svag fordybning der skal være vasken.?? Jeg vil beklæde det hele med mosaik, men vil fuger og mosaik blive grimme af tandpasta og barberskum?? og er fugerne tætte nok til at lave vask af???

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder som et spændende projekt. Har ikke selv prøvet det, men er sikker på det godt kan lade sig gøre.

Der er dog et par ting jeg ville gøre, for at sikre at det hele er tæt og at der ikke kommer grimme pletter m.v. på mosaikken.

Når du har formet din gasbetonplade, smørrer du den ind i vådrumsmembran.

Det skal så tørre.

Derefter ville jeg vælge at bruge glasmosaik, ud fra den betragtning, at glas også bruges til fremstilling af design håndvaske.

Hvis det kan holde der, så kan det nok også holde når du laver det som en mosaikvask.

God fornøjelse med projektet og lad os da se et billede, når du er færdig....


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg ville nok "nedfælde" en porcelænsvask, og beklæde den med mosaik.
Leder man lidt, kan en ejnet vask fås til rimelige priser, f.eks. her :
http://www.guloggratis.dk/inde/badevaerelse/haandvask/annonce/6499763
Lad os endeligt hører hvad løsning du beslutter dig for, og hvordan det bliver når det er færdigt, absolut et spændene projekt.

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

Grunden til vi ikke nedfælder en håndvask er fordi vi gerne vil spare lidt penge, samt vi vil gerne have en håndvask der ligner mange af dem der er støbt i terazzo.. altså ikke ret dybe og har form som cirkeludsnit. Den skal desuden sidde lidt til den ene side og sådan, så en færdigkøbt skal speciallaves, hvilket ikke er helt gratis... Min ide var at finde en multiplade der passer i længde og bredde og save den til som vi vil have den. Så skal vasken hugges ud i den og behandle den med vådrumsmembran og det hele.. derefter mosaik, som nævnt nok en godt ide med glas.

Min tvivl ligger bare ved gennemføring af overløbet og fugerne, altså om det kan holde til tidens tand...

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Der har været en længerer tråd med en der selv lavede et badekar, og det blev vist meget godt.

Du skal bare have styr på det lukketøj mm. der skal sidde i bunden. Det er også en god ide at få lavet et overløbshul.

Og ellers skal der bare godt med vådrumsmembran på.

Jeg så engang i skrot til slot (mener jeg det var) at der blev lavet en håndvask i litex plader.

Så det kan lade sig gøre, tag nogle billeder under vejs, og lad os være med på en kigger.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg kan ikke se, at der skulle blive problemer med overløbsrøret og udløbet.

Det laver du på samme måde, som med skroggennemføringer på en båd.

Du laver alt klar og monterer så i silikone. Overskydende fjernes, inden det tørrer. Skru ikke rørene helt fast... lad 2-3 mm vente til silikonen er tørret op, så spænder du det sidste... så er det tæt.

Om fugerne holder... tja, det kan du jo så passende fortælle her på LDS


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Du kan forsegle fugerne, husker ikke hvad det hedder. men det findes

 

Det der kan bruges for at imprægnere fugerne er LIP fugeforsegler. Det er en slags silikonebehandling, som trænger ned i fugen og gør at skidt og smuds afvises på overfladen.

Det slides dog efterhånden af,  ved alm. rengøring, men så laver man bare en efterbehandling.

I øvrigt anbefaler man at der ikke anvendes hvid fugemasse til borde, så du må nok have en grålig tone....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

spøjst projekt, som i er inde på er det nok renholdelsen der kan blive den største gene, med det i tankerne ville jeg nok prøve at finde en billig passende håndvask måske ovenikøbet noget 2. sortering, men skriv endelig hvordan projektet udvikler sig :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Hold nu op med alt det der håndvaske-fis.... jeg vil se hvordan det oprindeligt tænkte projekt kommer til at se ud...og ikke mindst, om det virker!!

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

jaja så  og man kan jo sagtens lave pools og meget andet med fliser ( vandtæt og vedligeholdelses venligt )  
så spørg løs og lad os se billederne

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis