Massiv ydermur

Hej

Jeg er i gang med min vaskekælder, som sådan set ikke ligger i kælder da man i den ende har udgang direkte ud i haven, ydermuren ligger derfor ikke i jorden men er en massiv mur, nogle sten også beton, væggen er meget skæv inde fra 7-8cm fra gulv til loft og vil derfor ikke puds denne væg men sætte gips op, men tør jeg isoler denne væg jeg tænker at sætte det lige med ydervæggen i bunden så der vil blive 45mm fra ydermur og til gipsplade og i toppen vil der blive ca 11,5cm fra ydermur til gipspladen, jeg vil helst ikke længer ind i rummet for så bliver rummet lille.

Jeg har også en ydervæg mere som også står frit, denne ydervæg står så ind mod et rum som ligger under jorden, men væggen står frit men har "tag over hovedet" men ind mod et rum som ikke er opvarmet og totalt uisoleret og bliver ikke brugt til andet end opbevaring af gammel muresten og havemøbler, det er det samme med 7-8cm fra gulv loft.

Beklager men dette var svært at forklar håber det er til at forstå.

Skal jeg efter isoler mine massive ydermure eller skal jeg holde mig fra det?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den første ville jeg isolere, men den anden er der vel ingen grund til at gøre noget ved?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

tjaa det er svært at sige, du skal nok være 100% sikker på der ikke er noget fugt eller noget i den/de mure, da du ellers med sikkerhed vil få et skimmel problem. har du overvejet udvendig isolering med facade batts ? det er sådan nogle rockwoolbats man sætter fast på huset udvendigt og pudser op.
Det er også skimmel problem jeg er bange for, så mere hvis der var nogle der kendt en god løsning? ellers må jeg lade være med at sætte isolering op for jeg er ikke 100% sikker på der ikke er noget fugt.

Facadebattes lyder som en stor/dyre opgave har 190m2 facade min hulmur er så isoleret lige så snart man kommer til den, den er 2,5meter over jorden til den side hvor kælder er i markplan, og på den side hvor stue-etagens er i markplan er der hulmur med det samme, og det er kun i kælderen af en eller anden grund at der er et problem med skævevægge, og dem der står i jord er isoleret udvendigt, blev gjort da jeg sætte platon op.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis