Fuge i kanterne på flisevæg = silikone?

Hej.

Jeg har en mur, og på midten har jeg sat klinker op. Men nu er mit store spørgsmål, hvordan jeg skal fuge helt ude i kanten af klinkerne? Gør man det med flisefuge, eller noget silikonestads?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Bag min brændeovn sidder der fliser. De er afsluttet i kanten, hele vejen rundt, med en skrå silikone fuge. Det er for at den kan give sig, i forhold til væggen, ved de store temperaturforskelle der er ved brændeovnen.

I mit køkken, er der derimod en fuge i alm fugemasse, der så er malet med i væggens farve. Det ser pænt ud og revner ikke.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg plejer at lave det i fugemassen, det kan også males over med vægfarven senere hen, hvis det ønskes.

Silikone ville jeg kun benytte i bad og ved køkken.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tja... sådan er der forskel på hvordan man gør

Mit er lige omvendt, og fungerer fint.

Skal lige sige, at alle hjørner i både køkken og bad er fuget med silikone. Men ikke kanterne, hvor f.eks. køkkenfliserne går over i væggen...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Man siger at i hjørner (væg-væg eller væg-gulv) skal der elastisk siliconefuge. Man kan da godt være heldig at det ikke revner hvis man har en almindelig flisefuge, men så er det held pga de underliggende materialer.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også