lapning af belægning på tagterrasse

Hej! Jeg har overtaget en tagterrasse, som ikke har det helt godt længere - Der står en del vand på den. Tagmanden mente, at den først skulle repareres til foråret, men jeg ville gerne have lappet hullet om kun midlertidigt inden. Det er et støbt dæk belagt med elastodeck. Hvor belægningen er revnet er det øverste lag beton mere eller mindre opløst. Jeg lurede på, om en gulvspartelmasse som f.eks. LIP 228 kunne anvendes til midlertidigt at lappe de værste lunker. Nogen med nogle gode idéer/kommentarer?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den vil være svær at reparere ordentlig lige nu, med det vand der kommer fra oven. Så vil umiddelbart give tagmanden ret. At begynde at lappe på det kan jeg ikke se nogen grund til, med mindre du har problemer med fugt nedenunder eller armeringen er meget medtaget. Og selv i så tilfælde ville jeg nok "nøjes" med at lægge en pressenning ud, som kan lede vandet den rigtige vej - og så få det gjort ordentligt til foråret.


Mvh.

Jan R.
Tak for beroligelsen.

Jeg kan dog ikke helt gennemskue, hvordan jeg skal lægge en presenning, så vandet ikke når derhen (hældningen er ikke fantastisk og lunken er et par cm). Jeg må prøve, at lægge den lidt op ad muren og holde siderne nede med mursten og brædder.
Terrassen er temmelig stor, så jeg kan ikke dække det hele på nogen fornuftig måde.

Nogen, der har andre idéer til midlertidig lapning/afdækning?

Få fat i en armeret presenning (eller bedst en ordentlig gummipresenning) og læg den flat ud over det hele . Selvfølgelig kan der komme vand ned langs vægge, som du ikke kan holde væk - men resten skal nok følge faldet til dit afløb.

Du kan evt. vikle presseningen om en lægte langs siderne - og ja, placér musten rundt omkring på preseningen for at holde den nede - og på plads.


Mvh.

Jan R.
opretningen kan laves med Apurit pearl. Så kommer tagpappen ovenpå. En super løsning

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Apurit Pearl, hvad er det - kunne ikke finde noget om det på apurit.dk.

Kan iøvrigt godt lide følgende citat fra jeres hjemmeside:

”Kvalitet er det produkt man skaber, når man gør sig umage”
Nej jeg kan godt se deres hjemmeside ikke er oppe at køre lige nu.

Men det er et produkt i sådan noget perle form, det rettes af på taget med et lang retteskinne, så ruller man undpap ud over det. Derefter påsvejser du 2 lag tagpap.

Så det er bare at komme igan og være umage. :-)

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis