Akku borehammer (stærk nok)?

Hej.

Jeg har for nylig erhvervet mig en ny bore-/skruemaskine. En Hitachi DS 14DFL, som jeg er yderst tilfreds med.

Jeg skal bruge en borehammer, og overvejer at købe denne Hitachi akku DH 14DL borehammer, uden batteri og lader som jeg jo allerede har.

Køber man Hitachi borehammeren med batteri, er det et 3,0 ah der følger med. Kan den køre på et 1,5 ah, som jeg har 2 af i forvejen?

Er en akku borehammer som Hatichi DH 14DL stærk nok til brug i ny og næ, eller skal man op i noget med ledning?

Mvh Mikkel
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer an på til hvad.
Jeg har en Bosch GBH 36V-li og den klarer det meste men kan da godt komme til kort. en 1m langt 10mm bor kræver ret meget af maskinen.
med kun 1,4J at gøre godt med så skal du holde dig til bor på max 20-30cm og max 14-16mm. så skal det nok gå.
Køb kvalitets bor. de er altså bedre til at bore med og slet ikke så dyre igen når de bare købes hos en proff trælast/byggemarked.

Jacob

Den skal bruges til at fæstne skinner til skydedørslåger fast i et betonloft. Huller til billeder, lamper, tv ophæng, skabe, hylder osv...

Har det noget at sige på borehammerens præstation, om den køre på 1,5 ah kontra 3,0 ah, så længe de begge er 14,4 volt? 

Min plan er at supplere med en 14,4 volt Hitachi borehammer, og en 14,4 volt Hitachi stiksav, og så benytte de to 14,4 volt 1,5 ah batterier og lader, som jeg allerede har.

Mikkel

3 amp "køre" længere end 1.5 amp.
logistikken er jo højere ampære er jo længere holder den.!
til en akku murehammer.?
Størrelsen på batteriet har noget at sige for hvor lang tid maskinen kan køre hvis det altså kan levere strøm nok. min bore hammer skal have et 2,6Ah batteri for at kunne yde de der 600W den er opgivet til. men skal man bare lave et 6mm hul 3cm dybt kan det lille 1,3Ah batteri også bruges. Kan batteriet ikke levere strøm nok så skader man batteriet. og måske ødelægges det fuldstændigt.

Omvendt stiller min skruemaskine ikke krav til batteriets størrelse. men jeg kan mærke at skal jeg skrue nogle 10mm franske skruer i eller bore et 80mm hul med et kop bor så går det hurtigere med det store batteri.

Mit råd er at du skal købe en 3Ah batteri. så er du sikker. med hensyn til din ophængning af skidt og skrammel så er den fin til opgaven.

Jacob
Tak for svar og råd.

Det er hermned taget til efterretning

Mvh Mikkel.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis