Skråstreg som vender modsat.

Hej gds godtfolk.

Jeg har et ? om omvendt skråstreg og de andre symb. som paragraftegn og lign, de er på min pc, blå farvet.
Hvordan finder jeg dem, har forsøgt men kan ikke hitte ud af at bruge disse.
Hvilke knapper skal jeg bruge (hvilken kombination) for at benytte disse, det er måske elementær viden for mange, men ikke lige for mig. kan jo ikke vide alt---- vel?

Må jeg takke på forhånd??

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Formodentlig skal du trykke ALT GR tasten ned samtidig med at du trykker på tasten med \ eller et af de andre blå tegn.
Der kan også være andre tasten end ALT GR. Eksempelvis en der hedder "Fn" , der evt. også er blå. Men metoden er den samme. Funktionstasten skal være trykket ned samtidig med tasten med specialtegnet.
Hvis de er blå, kan jeg fristes til at tro du har en FN tast (ses på bærbarer), hold denne FN tast nede, og try på det tegn du ønsker.
Kan du ligge et billede af dit tastatur op, hvis det ikke gør jobbet, så er det lettere at se sig ud af ;-)

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

FunMan

Takker for svaret.
Det kniber gevaldigt med at lægge billeder ind osv, det er netop her jeg skal bruge denne skrå-streg (hedder vist-nok back slash) som er på tasten med ? + og som 3. mulighed skråstregen denne er hvid men på tasten lige ved siden af  har ikke mindre end 5 tegn hvoraf de to er blå-farvede.
Eks. jeg vil gerne vedhæfte billeder til E-mails (men kan se vejen er lidt lang) her er det jeg skal bruge "Fyren"   c Fyren users Fyren navn Fyren pictures Fyren og så en dato.

Du/i kan måske godt se jeg er på begynder-stadiet hvad dette angår, alting er jo som bekendt let bare man ved hvordan.

Er det for kringlet eller er du/i med på hvad jeg mener??.

M.Vh. maskinsnedker.

Med venlig hilsen 

Sidder Back-slash ikke ved siden af dit Z på tastaturet? har du kigget efter den blå FN tast? Vi er med på hvad du mener

> alternativt.. hvad tastatur sidder du ved? Bærbar? eller et keyboard?
Mathiasen.

Tak for svaret.
Jo netop til venstre for, og den streg jeg leder efter er blå, der er ikke mindre end 4 tegn på denne tast.
Og lige under er fn tas-ten i en firkant men denne er hvid.
Jeg skulle måske lige oplyse at det er en HP bærbar pc jeg sidder ved.

M.vh. maskinsnedker

Med venlig hilsen 

Annonce
Prøv nu at trykke på FN-tasten samtidig med den blå \ og se om ikke den kommer frem
Mathiasen.

Har prøvet men nej heller ikke det, der kom en af disse klammer større/mindre end.

Det er åbenbart ikke så lige til at finde ud af hvordan disse blå tegn skal aktiveres.
Men tak for din hjælp-somhed.

Hej hjælp-somme mennesker, nu virker det det var: ctrl & alt tasterne som skulle bruges samtidig, så nu er jeg så meget "Klogere"

Takker for hjælpen.

M.vh. maskinsnedker.

Med venlig hilsen 

hvis intet virker kan du snyde lidt og skrive 92 på dit numeriske tastatur mens du holder Alt-knappen nede. Altså Numlock skal være slået til og det skal være på den numeriske del af tastaturet, ikke de tal der holder til over bogstaverne på tastaturet. Og Alt-knapen holdes nede samtidig
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis