Magnet ventil og fjernvarme

Hej Eksperter

Jeg har for nyligt købt mig et nyt hus. Jeg har dog følgende problem med mit gulv varme i mit brúkers.

Der sidder en kontakt på min væg hvor jeg kan tænde og slukke for en magnet ventil. Problemet er dog at der ikke kommer noget varme i gulvet.

Jeg har været oppe på loftet, og kan se at der sidder en magnet ventil og derefter sidder der en almindelig radiator thermostat. Jeg har prøvet at skrue helt op for thermostaten men der kommer stadig ikke noget varme i gulvet.

Jeg kan mærke at magnet ventilen er varm.

Har i nogle ideer til hvad der kan være galt?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh
Steffen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Steffen.
Og velkommen her på LDS.  Det er med stor sandsynlighed selve ventilen der er groet fast i kalk. Med en almindelig thermostat tager du selve thermostaten af, under den sidder der en lille tap i ventilen, den skal lige have lidt "gymnastik" du tager en lille hammer og trykker tappen ind. Sidder den meget fast må du give den et lille forsigtigt dask med hammeren, giv den en lille dråbe olie, og tryk den ud  og ind nogle gange. Den skal være ude når ventilen er fuld åben så vidt jeg lige husker. Med magnet ventilerne ved jeg ikke om disse kan afmonteres så du kan komme til samme type ventil under den. Det er altid en god ide at dreje på sine thermostater mindst en gang hver måned sommeren over eller aktivere magnet ventilerne op og i nogle gange.
Håber det vil kunne hjælpe dig.

V.h.  Håndværkeren
Hej Steffen,

Fungerer resten af dit varmesystem problemfrit ? og taler vi om fjernvarme, oliefyr eller ? Termostaten har håndværkeren beskrevet hvordan du takler, Magnetventiler kan sagtens strejke. spolen kan være defekt, pilotrøret kan være lukket i snavs, glideren kan sidde fast eller membranen kan være revnet. Kan du høre om magnet ventilen klikker når du tænder eller slukker for afbryderen ? meld lige tilbage om hvad du finder frem til. Vær lige opmærksom på at hvis du piller spolen af magnet ventilen skal strømmen være afbrudt, eller også skal du sætte en stor skruetrækker ned gennem spolen da den ellers vi smelte.
Hej igen, mange tak for svaret.

Jeg har et oliefyr. Jeg har ved at lufte ud i systemet samt ved at pille thermostaten af og sætte den på igen nu fået gang i gulvvarmen. Lidt for meget gang i det hvis du spørger mig, det er ligeså man brænder fødderne .

Det ligner bare en almindelig radiator thermostat der sidder oppe på loftet, er det ikke svært for den at måle temperaturen oppe fra loftet ?

Ideen med at have en magnet ventil, er det "bare" at kunne lukke og åbne ved hjælp af en elektronisk kontakt ?

På forhånd mange tak for jeres svar.

Der er nok tale om en retur termostat der regulerer efter vand temperaturen  Din teori om at kunne afbryde anlægget via en kontakt lyder korrekt - det er selvfølgelig svært at sige når man ikke har set anlægget. Det undrer mig at man har valgt at sætte termostaten oppe på loftet, men det må der jo være en dybere mening med. Kører systemet tilfredsstillende nu, eller er der stadigvæk knas med det ?
Hej elfreak, mange tak for dit svar.

Der er ihvertfadl varme på, jeg må prøve at skrue længere ned for thermostaten når jeg kommer hjem. Din teori med at det er en retur thermostat lyder god. Det må jeg prøve at få checket efter.

Mange tak for dit svar.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis