ledningsrod

Hej. (er jeg mon rigtig her? )
Jeg er SÅ!!!! træt af den bunke ledninger der ligger bag vores tv-bord. Det er ikke kun grimt men vist også brandfarligt.
Vi har prøvet med den der slangedims man har kunnet købe i bla. Føtex, men jeg synes ikke den virker, da der jo både er scart-kabler fra fx. dvd til tv, der er kablerfra vores Wii, dvd afspiller, tv, router mv. Der må da findes noget som selv jeg kan få til at fungere, for min mand irriterer rodet overhovedet ikke.
På forhånd tak.
Mvh
Braue
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo-EL fremstiller en ledningsslange, der kan indeholde adskillige kabler og ledninger. Den er lige til at åbne, lægge ledninger i og er fleksibel. Fåes i de f leste byggemarkeder i metermål.

Jeg har for nylig lavet følgende for at løse samme problem:

En træplade på ca. 70x15 cm monteret bag på mit TV-bord.
På pladen har jeg monteret med en stribe øjer øverst og nederst, vel 6-8 sæt.
Mellem øjerne har jeg gummibånd.

Ledningerne kan nu 'slanges' frem og tilbage under elastikkerne, og de kan trækkes ud der hvor man vil. Jeg har som det første lagt en forlængerledning med mange udtag i systemet, så jeg derfra kan tilslutte diverse forbrugere. Det er så her man gerne ville linke til et foto...

Det fungerer faktisk ret godt

MVH Leo

pas nu på med alt det rullen kabler op ,det giver støj når de ligger rullet sammen ligsom man klister heller ikke 230v kabler sammen med signal kabler fx antenne kabler
Du går ned til din lokale elektriker og hører om han ikke har sådan en stump kabelbakke du kan få/købe + evt en pose strips.

Billede:
http://www.elvvs.dk/images/categories/small/kabelbakker.jpg

du kan evt male den i dit tv bords farve.

Den skruer du så bagpå tv bordet (på højkant) og starter fra en ende af, en ledning ad gangen og strip'ser dem alle fast i fine lige baner og lader dem gå ud af bakken der hvor de nu skal hen. Evt kan du skære siden af bakken nedad, så du nemt kan lade ledningerne gå nedenud.

Det tager tid, men ingen ledningsrod nogen sinde mere. 

Rasmus  

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også