Vandskuring af hus

Hej.

Jeg håber i kan hjælpe mig med nogle oplysninger omkring vandskuring af hus. Vi har et hus fra 1938, som er bygget af gule mursten men gavlen er rødsten. Vi har snakket om at få huset vandskuret, men har fået at vide at det er en dårlig løsning da det vil kunne ses at der er tale om to forskellige farver mursten, passer det? I så fald hvad kan vi så gøre, vi er ret trætte af de forskellige farver mursten. Jeg har hørt man også kan "svubbe" (er det stavet rigtigt????) huset, hvad går det ud på?
Mvh
Braue

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jah ! der hvor jeg kommer fra, kalder vi det at svumme. Det består i al sin enkelhed i at "male" med en cement opløsning, cement i en spand, vand i så det får ca. samme konsistens som plastmaling, og så smørres det på med en kalk kost.
Men så vil jeg hellere råde dig til at vandskurer huset, lade det stå et år og derefter male det med cempexo.

V.h.  Håndværkeren
du vil kunne se stenene da ideen med en vandskuring er et meget tyndt lag så stenene nogle steder "skinner" igennem.
Men for din egen skyld så husk af få sandblæst huset inden en pudsning eller vandskuring.
En vandskuring er vel med det formål at kunne se stenstrukturen, jeg gætter på huset senere skal males, på det tidspunk kan du dække stenfarverne med silikatmaling fra f.eks. skalflex...

 Du kan også vælge en ufarvet vandskuringsmørtel som den her på Linket, som tilbehør vælger man så den mineralfarve man kunne tænke sig at få sit hus i.

m.v.h.

 Jesper G
Ja, strukturen skal kunne ses, men kan man se forskellen når vi har vanskuret, hvor de røde og hvor de gule sten har været, formålet er jo at få én farve på hset og ikke som nu to.
Det kommer lidt an på hvor tykt et lag der kommer på og hvor skæv væggen er.

Jeg har fået vandskuret min stue, der er et stykke i nye sten, og ellers de gamle sten. og de gamle sten sidder son om de er kastet op med en møggreb, men de var også pudse, så der kan man skimte stenen igennem ellers kan man kun ane hvor fugerne er.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hvis huset efterfølgende skal males på almindelig vis, kan jeg slet ikke få øje på problemet.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også