holder det



Jeg lavede en ramme, hvorpå der er påsvejset bolte med den gamle motor, som skabelon

Der er længere mellem boltene på den gamle såååhhhhhh.

I gearenden tror jeg ikke det gi'r problemer, kraftig befæstigelse.

men her er der lidt langt ud til boltene, og det er svært at sætte ekstra afstivning på.
Håber det holder.
Har senere sat hjul under, så jeg kan gå en tur med den .


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmmm ! Er det motoren til din nye Gocart eller hur
Den skulle gerne i båden og det er en BMC 1.8L, men først skal alt være OK og så skulle den gerne males.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Lægger man ikke sådan en motor på gummiblokke?
Der er for mig ingen tvivl om, konstruktionen mere end sagtens kan klare motorens moment og HK.
Det er nok mest vibrationerne, der kan blive et problem især, hvis den ikke ligger på gummi.
Det vil også give en masse rummel i båden, hvis ikke du bruger motorophæng af gummi.
Om en motor ligger i en båd eller i en bil, giver ikke den store forskel. Din konstruktion er vel 3 gange så voldsom som det jeg kender fra biler med 200+ hk og 33-38 kgm, dog benzindrevne.

Med venlig hilsen
ktm

 

Den store ramme er kun en skabelon for at få ophængene til at passe, som nævnt i 1. indlæg. Jeg tror du overskrider din egen regel om ikke at kommentere noget du ikke har erfaringer med, det kunne aldrig falde mig ind at sætte gummiophæng i en træbåd, her optager træet vibr. langt bedre end en gummiklods. Samtidigt holdes akslen midt i stævnrøret, som ikke belastes af de bevægelser akslen har på gummiklodser.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Så må du meget undskylde!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
hej lynæs jeg er lige færdig med samme tur men jeg har brugt gummiophæng har haft 2 gamle bådbyggere ind over og de siger at der skal bruges gummi så fundament ikke rystes løs er de helt skøre?jeg har godt nok 200hk også træbåd

der er altid solskin bag skyerne

på forenden ville jeg nok ligge et forstærkningsstyykke under som forbinder de foreste beslag ved godt det er besværligt men gir stor styrke

der er altid solskin bag skyerne

Hej opti , var der gummiklodser på den anden motor? gud ved hvad der ville ske, hvis man satte en gammel Grenå på gummiklodser.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der Skal altså ikke gummi klodser i fundamentet på en træbåd, det vil netop rykke fundamentet itu. En Grenå på gummiklodser ! Det vil da blive en ren polka i maskinrummet
ja der var gummi på detroiten de går jo ind for sikker sex i usa nå spøg til side på alle de motorbåde af træ jeg har haft i gennem tiden (7 stk) har der været gummiophæng det har aldrig givet nogen problemer. har aldrig haft nogen med glødehoved da jeg har det med den type motorer som wc fields har det med kvinder og elefanter de er sjove at kikke på men vil ikke ha nogen af dem hjemme

der er altid solskin bag skyerne

Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også