holder det



Jeg lavede en ramme, hvorpå der er påsvejset bolte med den gamle motor, som skabelon

Der er længere mellem boltene på den gamle såååhhhhhh.

I gearenden tror jeg ikke det gi'r problemer, kraftig befæstigelse.

men her er der lidt langt ud til boltene, og det er svært at sætte ekstra afstivning på.
Håber det holder.
Har senere sat hjul under, så jeg kan gå en tur med den .


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg lavede en ramme, hvorpå der er påsvejset bolte... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det har selvfølgelig lidt at sige, hvor tæt gearet er på stævnrøret, på min ca 200mm, så det vil rykke en del i stævnrøret, hvis motoren ikke står fast og er linet op, og der er fast træk, ikke nogen kardan af nogen slags, og den gamle motor satte ikke vibrationer i båden, mens der var rigtig mange i Tøffen, hvor Forden stod på gummiklodser.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det er vel en 6cyl. , de gi'r normalt kun ganske få vibr. . Jeg havde en Hovkutter engang med en Mercedes 312, den gik uden vibr. og støjede ikke meget, kunne dårligt høre den , men den var også massivt støjisoleret.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
ja det er en 6ervolvo uden turbo de går altid blidt er driftsikre og nemme at skrue på

der er altid solskin bag skyerne

Nå motoren er så småt ved at være renset af, det alkaliske rensemiddel ser ud til at fungere godt. Alt der så lidt rustent ud fik først en gang Borups rustfjerner. MEN men hvad skal man så male med. Grunder + maskinemalje eller hammerlak som ikke behøver grunding først. Men er hammerlak pænt, det skjuler ujævnheder temmelig godt, men ser det for billigt ud og ligner det noget, der bare lige skulle overstås ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Jeg ville forslå det der hedder hammerite, det er en rigtig god maling der har den fordel at den stopper alle former for rust, den går nærmest i fobindelse med metal / jern. Jeg ved så ikke om det kan fås i andre farver, jeg har kun brugt den sorte.

V.h.  Håndværkeren
hvis du har haft skildt motoren ad og kikket lidt på det indre ville jeg nok vælge grunder +maskinemalie men er det bare en fransk vask og stryning gir du den bare hammerlak for du kommer jo nok til at skille den ad inden så længe

der er altid solskin bag skyerne

Du der opti, jeg ska' vist snart ha' i ørene på dig, med dine triste spådomme. Der foreligger en kvittering på en shortblock for ca. 2 år siden, men reverset stod af for manden. Han valgte så at købe en anden brugt motor, frem for et nyt revers. Heldigvis var det samme revers, som jeg lige havde taget af den anden motor, så det burde spille. Jeg har iøvrigt tjekket ventilindstillingen, det var efter bogen, så det er ikke brødrene fusk & klamp, der har haft fat i den.
Jeg tror den får hammerlak mørk grå. Selv om de de nye ophæng  ser godt ud i en frisk blå.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
det lyder godt ved godt jeg var lidt strid lader mig inspirere af håndværker + lynæs hæhæhæ

der er altid solskin bag skyerne

dumt at lade sig inspirere af sååånnn et par krakilere.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også