Modtaglse af tv

Hvorlangt har du taget km fra dit hjem på det ny signal?
Jeg selv har taget Holland og England og Tyskland og Norge og Sverieg.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af nomaden på 25 nov 2009 20:04
Hvorlangt har du taget km fra dit hjem på det ny signal?
Jeg selv har taget Holland og England og Tyskland og Norge og Sverieg.
Jeg tror ikke at nogen her på LDS. kan læse dine tanker, så hvad var det lige du ville fortælle os

V.h.  Håndværkeren

Javel jo ! men det er der jo uendelige muligheder i, altså det digitale sendesignal for så vidt mig bekendt er det et satelit båret signal.
Ikke dvb-t
T'et står for terrestrial - jordbaserede sendemaster. Hvor høj en mast skal der til for at modtage signaler fra udlandet? Selvfølgelig kommer det an på postnummeret, men alligevel. Hjælper det at forlænge antennerøret på taget?
Det jeg mener er når det er godt vjer kan man jo være meget heldig at tage flere hundrede km væk og det er min hoby og har købt antenne grej til det og det lykkes at tage langt væk,
Annonce
Hej: Ja her i Herning kan man ihvertfald ikke, jeg ved heller ikke hvilke kanaler du tænker på, men så har vi jo stadig den gamle Astra, så vi stadig kan se tysk TV, når alle andre ikke vil vide af det.

 

Hej
Her i de fynske alper, tager vi heldigvis alle tyske Astra programmer, over dvb-t, men heldigvis har vi bibeholdt vores digetal parabol, til Astra, da dvb-t signalet er meget svingende, også på danske programmer, selv om vi har digitalantenne oppe, opsat af aut. montør, men som med mobilsignal, ligger vi i et dødt område, og svar fra telestyrelsen, var at vi skulle have signal fra bredbånd eller parabol, eller have en mast op så antennen kom op i 23 meter højde, hvis vi ville have tv/fyn ind, og så ville de endda ikke garantere for et ordentligt signal. Så Astra JUUBBII
Skrevet af nomaden på 25 nov 2009 20:04
Hvorlangt har du taget km fra dit hjem på det ny signal?
Jeg selv har taget Holland og England og Tyskland og Norge og Sverieg.
Så må de alligevel have en del mere effekt  på deres sendere i alle de andre lande du nævner end her i DK. For selv med den mastetæthed vi har, så rækker DK dækningen ikke langt ud over grænsen, hvis den i det hele taget når dertil..................

http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/html/

hej. Ja her lige vest for Herning er der fuld knald på - også på HD - og så har jeg ikke købt ny antenne. Ja, vi håber da, at Astra lever et stykke tid endnu.

 

I gamel dage tog jeg Spanie,Itailen,Rusland,Island,Juoguslavien og flere lande på er SH tv hvor vi havde 4-8 meter ledning som antenne. Det var om sommeren at man kunne tage disse kanaler og det var på VHF kanal 2-4 men kvaliteten var ikke altid god da der kunne ligge 2 tv sendere over hinnanden. Jeg har taget TV-E fra Gibratar der hvor der kun er nogle få km til Afrika det ved jeg da der kun var en TV-E 2 sender på VHF båndet. Det er en hobby der er sjovt når man er heldig at finde ud af hvor senderen kommer fra.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis