Manglende varme fra fjernvarmeanlæget

Jeg er den (u)heldige ejer af et fjernvarmeanlæg fra Metro opsat i 06. Mit problem er pludselig opstået og det ,at jeg ikke kan få varme fra anlæget ind i huset. Rørene fra forsyningen som går ind i -anlæget- veksleren er varme, men bliver lunkne så snart at de kommer ud af anlæget og skal indtil huset,det vil sige at der er ikke ordenlig varme på radiatiorene, men der er varmt brugsvand!
Der er blevet luftet ud i systemet og det hele har virket efter hensigten, men er som sagt pludselig holdt op.
Hvad kan der være galt...???

Mvh en forhåbnings fuld fjernvarmeejer
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Uden at kende en Metro lyder det til at din cirkulationspumpe er stået af.
Hvis jeg har ret, og du skal til at skifte den ud, så husk at få en af de nye superenergibesparende. Så kan du glæde dig over en lavere elregning i stedet for at ærgre dig over udgiften til at skifte pumpe.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Er der ikke monteret en varmeveksler?

Den er måske tilkalket eller delvis tilstoppet.
Jeg er heller ikke bekend med din unit, men jeg har engang selv haft fjernvarme og haft samme problem. Efter udskiftning af Pumpe og veksler, viste det sig at det var termostaten der sidder i uniten der sad fast. Løsningen blev at termostaten blev adskilt og smurt med silikonefedt. Jeg have efterfølgen ingen problemer med dette igen.

<p>Peter Madsen</p>
Tusinde tak, for alle jeres indlæg -flere af dem!

Jeg har tjekket at cirkulationspumpen køre og det gør den. Der hvor problemet opstår er som sagt når det varmevand fra fjernvarmeforsyningen kommer ind i "varmeveksleren" og ud på den anden side, for derefter at køre videre fordi termostaten og indtil huset, det er dér at varmen, så forsvinder. Jeg mistænker lidt at det kan være varmeveksleren, men ved ikke nok om dens funktion til at kunne sige at det er dér problemet ligger/opstår. Jeg har banket på termostaterne både på fremløbet og på returløbet i håb om at de bare havde sat sig, men ingen forbedring der.
Har også prøvet at justere på fremløbstemperaturen og returen, men heller ingen virkning der!
Frem løb står på ca.60* (4-4,5) og returen på ca.30* (2-2,5)
Kunne du have en returbegrænser sidende og som var forkert indstillet?
Det kunne måske også være din trykdiferensregulator der var indstillet forkert.

Hilsen
Allan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis