Træpiller- Lav-dem selv?

Hej!

Har taget springet og bestilt et læs pillepressere i Kina, og ville høre om der var nogen som havde erfaring med at trykke sine egne piller? Gode råd modtages... 

Michael

Træpiller? Lav-dem-selv!

pillepresser.shoppinnet.com  

47 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad skal de have i løn, sådan nogle pillepressere fra Kina?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Nej tak... jeg er lidt for "presset" med det job jeg har allerede

Men lad os da se et billede af de der pressere, eller evt. et link til et...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Ok- here we go. Take it or leave it.

Er i opbygningsfasen.
Det administrative er ikk helt på plads, men det kommer.

Kig engang: http://pillepresser.shoppinnet.com/?page=main

Michael

Træpiller? Lav-dem-selv!

pillepresser.shoppinnet.com  

Jah... det ser spændende ud. Nu skal du så bare have fat i nogen med stoker- eller pillefyr.

Men om det kan betale sig at investere 15-20 K i sådant apparatur er vel et spørgsmål om dels, behov, plads og adgang til råmateriale... måske mest for landmænd?


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Tak.

Hvis man alligevel har materialerne- og det har de fleste- selv i en villahave, så er det jo en investering som kan tjene sig ind...
Landmanden- og evt. hans nabo/kolega kunne måske investere sammen.. Rapshalm osv.
Tømrer/snedkermesteren som høvler, skærer, fræser... Mange tons brugbare materialer, som ihvertfald en del mestre i værste fald betaler for at komme af med...
Villaejeren har træer og hæk i haven- skal måske ud og vælte lidt træer til vinteren i skoven- der er jo meget som, brændselsmæssigt "går til spilde". I kompostkværnen med grene og kviste... Granulerede blade fra træerne om efteråret... Græs fra plænen... Ugeavisen x 3-4 stk om ugen... Avispapirreklamerne... Pap i alverdens udgaver... Mulighederne for at lave piller af det som alligevel smides bort synes, om ikke uendelige, så ihvertfald mange...
Glæder mig til selv at komme igang...

Træpiller? Lav-dem-selv!

pillepresser.shoppinnet.com  

du er en drømmer!!! dine presser kommer højst til at kunne bruges til en Femernbro.
1. Kina-pis
2. Der er så meget konkurrence på piller, man ku br... sig
3. Hvordan vil du kunne dokumentere kvaliteten??

 

Tak.
Siden hvornår er der kommet afgifter på drømme????
Hvis nu mine pressere skulle vise sig at være af en så ringe kvalitet, at de kun kan bruges til en Femeren-bro, så tror jeg hellere jeg vil donere dem til autoværn til den næste vigtige motorvej i Jylland...
Og hvad så hvis de ikke virker. Så har jeg da i det mindste forsøgt.
Godt nok tabt en del kr..... - Og hvad så?
1. Ja de er billige
2. Konkurrence er sundt
3. Du er hjertelig velkommen til at følge med i den videre udvikling- hvis du har mulighed for dette....
Fortsat god aften.

Træpiller? Lav-dem-selv!

pillepresser.shoppinnet.com  

Nu skal man passe på med at afskrive kineserne... de kommer efter det, gør de.

De er hamrende gode til at kopiere vestlig teknologi... og det gør de så i stor stil.

Senest har vi købt en Yamaha Saxofon kopi fra Kina til min søn, der går til saxofon undervisning hos en prof.

Han mente den spillede overraskende godt, men dog ikke helt så godt som Yamahaen... nej men prisen er også kun 1/4 af originalen...såååå for en begynder

Og lige pludselig en dag, løber kineserne fra de originale.... de er allerede ved at indhente dem på flere områder


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det er meget farligt at tro, at kinerserne ikke kan selv.
På mange måder er de fuldt ud på omgangshøjde med de bedste vestlige færdigheder.
Jeg har en god ven, der stod for opførelsen at en stor kemisk fabrik i Kina, og han startede ud med en grundig mistillid, som vi vel alle pga uvidenhed har. Hans mistillid blev vendt til at være vældig imponeret. Der er mange fjolser, lige som der er i Vesten, men der er rigtignok også mange skarpe typer.
F.eks. fik han lavet nogle store rustfrie tanke, hvortil der stilles nogle meget hårde internationale krav. Det var tanke, han havde regnet med at skulle købe i Europa, og gruede for transportomkostningerne pga, størrelsen osv. De viste sig at der fandtes lokale firmaer, som uden problemer kunne lave disse i en superflot kvalitet, der så rigeligt levede op til alle mulige krav.
Det er blot et ud af utallige eksempler, men klart var der visse meget højt specialicerede maskiner, der blev købt i Vesten.
En fabrik der måske ville tage 4-5 år at opføre i USA eller EU tog i Kina blot 3 år, og så kørte den perfekt.
Hvis vi bliver ved med at leve på laurbærene fra fortiden, kan vi risikere at vågne op til en fæl virkelighed, hvis vi bliver ved med at tro at kinserne er så dumme, så dumme.
Husker man, hvorledes vi grinede af japanske biler i de tidlige tredsere? Det grin er vist nok tørret af fjæset i dag?
Det er meget farligt at blive for selvfed!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 37 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis