terrassedør der binder råd søges til udbedring

Hej Vi har en terrassedør som binder i bunden af døren ved lukning. Er det mon det fugtige vejr der gør den pludselig binder og er det i øvrigt noget man kan gøre. hilsen tellme
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, du kan jo tjekke om den hænger lige, og evt. skrue hængsler m.v. fast, hvis de er løse.

Når alt er tjekket og den stadig binder, ja så må den af og bunden høvles let, til den ikke binder mere....

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

hængsler og skruer sidder som det skal så jeg er ikke meget for at begynde at høvle. Men måske jeg skulle forsøge at rette lidt på hængslerne??
Jeg har et par dobbelte terrassedøre, som glimrede ved at binde helt ad H.... til i den kolde periode.
Det var bundstykkerne som havde tilbøjelighed til at hæve sig i fugtigt vejr, med binding af dørene til følge.
Jeg gav dem en kraftig karmskrue midt på og fik spændt bundstykket kraftigt ned. Det hjalp rigtig meget.

Med venlig hilsen
ktm

Jeg ville først prøve med 2 spændeskiver på hængslerne... de hæver døren lidt.

Med venlig hilsen

Jan

Hej tellme
Det enkleste er at undersøge, om der er luft for oven mellem dør og karm. Hvis dette er tilfældet, lægger du dørringe (spændeskiver på tappene i hængslerne [hvis der er tale om gammeldage dørhængsler]).
Ellers han et lille vrid med en hængselretter sikkert klare problemet.
Hvis der er slup i sidekarm eller bund- eller topstykke, må du selvfølgelig først spænde disse godt fast, som KTM ganske rigtigt skriver.
Sidste udvej er at høvle af døren!
Hilsen baadsen
Annonce
tak allesammen for tips. Hvis nu det ender så grelt at dør og eller karme skal udskiftes - gad vide om forsikringen dækker så og gad vide om forsikringen i det hele taget dækker hvis man hyrer en tømrer til at ordne døren?
Tror jeg ikke du skal regne med.

Så slemt er det sikkert heller ikke, dørringe og en hængselvrider kan afhjælpe en hel del.

Tellme.... hvilken forsikring ville du mene skulle dække, at en dør, lavet i naturmateriale giver sig?

Jeg har aldrig hørt om sådan én...

Med venlig hilsen

Jan

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også