Yderdør

Hej
Jeg skal have 2 nye yderdøre i mit hus.
Dem jeg har i dag er 10 år gamle og helt færdige, der er både begyndene råd i karme og de halvcirkel formede ruder lukker vand ind og lakken er krakkeleret. Dørene er Swedoor og ligner dem der hedder 1923 W82 Beethoven. Vejledende pris er 8350 pr stk. Det syntes jeg er en høj pris når de kun kan holde i 10 år.
På nettet har jeg set disse http://www.jemogclix.dk/Butik/Huset...x?pid=9205
De ligner dem fuldstændig og sælges til en mere human pris på 3695 pr stk.
Er der nogen der har erfaring med disse "billige" døre. Jeg søger både for og imod kommentarer.
Hvis det viser sig at de bare er for ringe, hvor finder man så eks. swedoor døre billigst ??

/John

/John Jensen

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg forstår ikke helt, hvorfor man vil vælge samme producent til ens nye døre, når man ikke var tilfreds med de gamle

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg glemte at skrive svedoor eller lignende "kvalitetsdøre" til sidst i mit indlæg

Jeg ønsker netop ikke nødvendigvis de samme døre, derfor spørger jeg til dem der designmæssig ligner og der findes på jemogclix.
Men da jeg ved at swedoor er anset som et kvalitetsprodukt spørger ind til hvor man f.eks finder svedoor eller lignende "kvalitetsdøre" billigst

/John

/John Jensen

Med yderdøre er det sådan, som med så meget andet, at man får hvad man betaler for.

Jeg vil tro, at dem du har linket til, holder lige så længe som dine gamle døre... hvis du er heldig og passer dem godt.

Hvis du virkelig vil have noget der holder, så skal du have en JE Træ dør.

Det er kvalitet. Mine forældre fik 2 yderdøre isat for 20 år siden, de kostede dengang ca. 10.000 Kr. stk. Deres døre hedder "Plankedøren".
I dag ser de ud som nye, der er kun blevet skiftet tætningslister på dem, fordi de var blevet hårde. Og så har de selvfølgelig fået den anbefalede overfladebehandling med det anbefalede interval hen over årene.
Firmaet kunne iøvrigt levere lister der passede til døren, selv 20 år efter den var produceret.

Når mine yderdøre om nogle år skal skiftes... så håber jeg at jeg får råd til JE Træ døre...

Nej, jeg har intet med firmaet at gøre.... videregiver bare erfaringer...

Du finder dem her:
Og du skal kigge efter den der hedder "Topas"... den har samme design, som den du linker til.

http://www.hornbaek.com/default.asp...34&lang=da


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

tjaa pris og kvalitet hænger ofte sammen, jeg har dog købt et hus med 20+ år gamle vinduer og døre med thermoruder, og de er i skræmmende god stand, det eneste jeg har gjort er at give dem nye lister og male dem. de er totalt noname, og sikkert det billigste man kunne få den gang, men det kan være de måtte dyppe dem i noget stads man ik må længere . . .
...ziwe.... ja, eller også er de lavet af ordentligt træ... f.eks. mahoni... det holder i evigheder

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
de er lavet i fyrretræ
OK... og selv i fyrretræ er der jo kvalitetsforskel... kernetræ... og så videre...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også