Puch Maxi hentet op fra havet

Hej.

Jeg gik en tur den anden dag og fandt en puch maxi i havet. Jeg har kontaktet politiet, men den er ikke meldt savnet og vil nu selv se om jeg kan få den igang.
Den ser meget ny ud. Jeg har i dag prøvet at sætte nyt tændingsrør i, men den kunne stadig ikke starte.
Den skal ha en kærlig hånd, men eftersom det jo er et lukket system, burde det kunne lade sig gøre at gøre den i stand, eller hvad? 
Er der nogen der har erfaringer med drunkne Puch Maxier?

Ved ikke om det i det hele taget kan betale sig at gøre den i stand?
Enhver hjælp ville være fantastisk. 

MVH Stine
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Saltvand og elektronik er ikke den bedste cocktail.

Alt elektronik skal tjekkes/udskiftes... så du må i gang med at skille den ad.

Hvorfor ligger en Maxi i havet....var det ved Møns Klint? Vi har jo tit anbefalet Maxiejere at køre ud over klinten, hvis de gerne vil have ekstra fart på dyret


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hvis du beholder knallerten, er det ulovlig omgang med hittegods!! Strafbart
Hansi
Nu vil jeg ikke være en lysseslukker men hvis den ikke er stjålen, så må det jo være hittegods, og så skal den vel afleveres til politiet/hittegods, det skulle være mærkeligt om der ikke er nogen der kommer til at mangle den på et tidspunkt, jeg går ikke ud fra at den er falden ned fra himlen.
Mener også at der er et sted i straffeloven der omhandler ulovlig omgang med hittegods.

Hilsen Thomas
ja ja ja
men den ville sikkert ligge der endnu, hvis ikke jeg havde taget den op. stod trods alt i underhylder en kold novemberdag og brugte alle kræfter på at redde den op a det iskolde vand, så nu gælder det bare om at give den omsorg, så må vi se...
Annonce
sikker det bedste er at skifte hele ledningsnettet inklusive alt det der gemmer
sig bag svinghjullet.?
Tjaeee hvis den ikke er meldt savnet så er der vel ikke nogen der savner den. Personligt ville jeg ikke have problemer med at falde i søvn hvis det var mig. GO 4 IT Få sparket liv i tøsen og nyd turene. Sidder her og bliver helt nostalgisk over den gang man selv fræsede rundt på sådan en

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Ja, hvis det viser sig at den bliver efterlyst om et par måneder, og du kører rundt på den, så er forklaringen med at den er fundet i havet god, men hvem vil tro dig??

Så kan du i værstefald blive knaldet for brugstyveri. En plet i straffeattesten vs. en gammel knallert??
Hansi
okay, prøv at hør: jeg skrev ikke ind for at få moralske tømmermænd. Jeg ville bare have hjælp til at få den startet. Så ikke flere løftede pegefingre, Tak;-)
Hej nu ved jeg jo ikke hvad du har prøvet
Men har den været helt under vand skal der da gøres en del.
Jeg ville starte med at spule hele knallerten med ferskvand for at skylle saltvandet af
Bensin tanken skal tømmes helt og skylles ud med karburator sprit for at fjerne alt vand. fyld osse lidt sprit i den første tankfuld bensin. Karburatoren skal renses og luftfilteret skal tørres.
Af med tændings dækslet. Hvis du kan se der har været saltvand i tændingen skal den osse skyldes i ferskvand og tørres med varme blæser det kan evt blive nødvendigt at vente en dag eller to på at det bliver helt tørt.
skru tændrøret af igen og prøv om der er gnist. Hvis ikke skal du har tørret stop knappen afhængig af model sidder den i forlygten eller på styret og det skal nok skilles ad for at blive renset/ tørret.
ku den køre inden den kom i havet burde den, hvis den kun har ligget der et eller to døgn kunne redes.Så jeg tror den starter hvis du får den affersket og tørret grundigt.
Du kan nok ikke undgå at motoren irrer men sprøjt evt hele knallerten med wd40 eller lign og lad det sidde et par døgn
så har du gjort hvad du kunne for at undgå rust.
held og lykke
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis