Puch Maxi hentet op fra havet

Hej.

Jeg gik en tur den anden dag og fandt en puch maxi i havet. Jeg har kontaktet politiet, men den er ikke meldt savnet og vil nu selv se om jeg kan få den igang.
Den ser meget ny ud. Jeg har i dag prøvet at sætte nyt tændingsrør i, men den kunne stadig ikke starte.
Den skal ha en kærlig hånd, men eftersom det jo er et lukket system, burde det kunne lade sig gøre at gøre den i stand, eller hvad? 
Er der nogen der har erfaringer med drunkne Puch Maxier?

Ved ikke om det i det hele taget kan betale sig at gøre den i stand?
Enhver hjælp ville være fantastisk. 

MVH Stine
Hej. Jeg gik en tur den anden dag og fandt en... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
tak cykelmyg. dejligt med brugbare råd. så mangler jeg bare en tidslomme så jeg kan bruge dem;-)
Ja, få den startet og kør glad. Husk forsikring.
Dem der har kørt den i havnen har ikke fortjent at passe den. Hvis nogen en dag kommer og gør krav på den har du jo bare passet og nydt den indtil.
Rens alle de elektriske dele inden du prøver noget! Saltet kan lede strøm og kan kortslutte nogle af komponenterne.

Ingen løftet pegefinger, men ring til politiet igen og spørg om den er meldt savnet. Skriv navnet ned på den du taler med og spørg om de noterer at du har undersøgt sagen. På den måde kan du måske ungå en evt. straf.

Det kan jo være, at personen der har smidt den i havet, er ejermanden selv. Det er ikke umuligt at det har været en skod knallert, der har gjort alt for at ødelægge hans liv. Den gad måske ikke starte når han skulle i skole/på arbejde.
bare fordi den ikke er meldt stjålet til politiet betyder jo ikke at den ikke er stjålet.

Men det da pænt af dig at tage den op fordi saltvand og metal har vist aldrig være de bedste venner.

Men tag et par billeder af den og sæt det på nettet med stel nummer/motor nummer og hvor den kommer fra så kan det være ejeren dukker op.

Du kan uploade billed til : http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/download.html
Skrevet af scootergrisen på 28 nov 2009 13:07
bare fordi den ikke er meldt stjålet til politiet betyder jo ikke at den ikke er stjålet.

Men det da pænt af dig at tage den op fordi saltvand og metal har vist aldrig være de bedste venner.

Men tag et par billeder af den og sæt det på nettet med stel nummer/motor nummer og hvor den kommer fra så kan det være ejeren dukker op.

Du kan uploade billed til : http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/download.html
God ide

God fornøjelse med at sortere de 4-500 "ejere" der henvender sig.

Jeg ville ikke begynde på orjektet, køretøjer, der har været udsat for massive mængder saltvand, vil uanset indsatsen ruste væk alt for hurtigt i forhold til det kæmpe arbejde du næsten kan læse det vil blive

Vh Kent T

Kent Thomsen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis