Beton og fyldning af bogstaver.

Hejsa LDSer

Jeg har lavet en plade beton hvor jeg har lavet nogle bogstaver i som er trykket ned i betonen, nu il jeg så gerne ave fyldt de bogstaver op med noget,mit nr 1ønske vil være noget hvid og blankt, jeg har tænkt på at fylde det op med hvid maling, men hullerne er 4-5 mm dybe.Nogen der har nogle forslag til hvad der vil være brugbart ! pladen skal ligge udenfor !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
DangMan

Du kunne måske bruge polyester og hærder i-blandet hvid farve, evt. gelkaote (brugs til både) det bliver i alle til-fælde vejr-bestandig.
Tror ikke malingen vil hærde op, vil tage meget lang tid.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
JA, jeg var lidt usikker på om det var en god ide med maling, men det var lige det bedste ord jeg havde for den efekt jeg ville opnå. Jeg tror jeg vil prøve med det der gelcoate. Nogen der ved hvor meget det svinder under hærdningen ?

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej, jeg blev aldrig færdig som bådebygger; men en let løsning kunne være Sikaflex (fugemasse).
Bunden af bogstaverne dækkes med tape, der ikke skal binde for godt. Herefter fyldes bogstaverne til kanten med Sikaflexen. Dæk evt. af med malertape og ret af med en spartel. Malertapen fjernes mens Sikaflexen er blød.
Så tykke lag af polyester/gelcoat som der anbefales vil ikke blive godt.
Hov, jeg glemte at skrive, at Sikaflexen naturligvis skal have kontrastfarve til beton'en. Den findes bl. a. i hvid og sort.
baadsen

Maling på epoxy-basis, lagt på i adskillige lag, så det kan tørre mellem hver påføring. Der kan lægges en del på ad gangen, og du får ikke problemer med at det synker under overfladen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også