Rundsavsklinger

Nogen forslag til en ny klinge der ikke koster en bestemt legemsdel ud af bukserne? Var lige i Bauhaus og fik tilbudt Einhell Global til næsten 500 kr. - sikkert gode klinger, men jeg er jo ikke erhvervsdrivende så jeg skal bare save lidt i ny og næ. Jeg skal bruge en klinge med diameter 200 / 30 60T til finere arbejde fordi den klinge jeg har på saven er noget grov. Vi har desværre ikke på min arbejdsplads en klinge der passer - ellers kunne jeg jo låne en med hjem på week-end basis.

 

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Biltema har en 210 / 30 60T til omkring 100 kr, men skal du starte bilen og køre til Ålborg bare for det, kan det nok ikke betale sig.
 
Varenr: 16-2103

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej. Nej det har du da fuldstændig ret i. Mit spørgsmål går nu også på om der er nogle bud på andre klinger som egner sig til udmærket hobby brug. Det Bauhaus tilbød mig var jo en klinge som statistisk set holder resten af livet med mindre man er uheldig og ødelægger den.

Jeg har faktisk set klinger helt fra 50 kr. og opefter. XL-byg i Herning har ihvertfald nogle klinger fra Shark til den pris, men også nogle fra samme firma til omkring 200 kr.

Jeg saver i fyrretræ, bøgetræ, mdf med laminat osv., derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvad erfaringer andre hobbyfolk har med forskellige mærker.


 

når du skal skære i laminat plader er det bedst med hårtmetalklinge.
de helt billige er helt bløde i stålet.
men bare du skære i laminat på ½meters længte er den lige til at kaste over højre skulder.!
Hej. Det er rigtigt - det var også netop det sælgeren i Bauhaus slog på bl.a. også at klingerne fra Einhell Global var slebet med laser, men behøver man som hobbymand virkelig sådan en dyr klinge for at save i f.eks. lidt laminatgulv, bordplader m.m., men det kan være lidt af en jungle i byggemarkedet - på klingerne fra Shark, står der hårdmetal på selv den billigste.

Jeg ved, at fra det firma jeg er i, skifter vi ikke klinger særligt tit, men der skæres også mest fyrretræ - og som nævnt passer klingerne ikke til min sav - ellers lånte jeg en.

Det er godt at nogle af de råd man får i byggemarkedet også stemmer lidt med det du er inde på hans2.hansen - så er det jo ikke helt tosset endda - jeg har jo også selv en mening. Nå, men jeg må se hvad jeg kan finde i det lokale byggemarked her til week-enden.



 

Prøv du at gå i bygma, stark eller et xl-proff center. så vil du møde højere kvalitet og lavere priser. Bygma har tilbud på nogle rimlige klinger fortiden.

Jacob
Annonce
Jeg vil også slå et slag for de hærdede klinger, de holder meget længere og saver meget bedre, måske er det lidt overkill for dig, men jeg bestilte festool klinger i tyskland, 3 forskellige der herhjemme koster 1800 tilsammen gav jeg 560kr inkl fra for...

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

prøv at spørge hvad du skal give for rundsavsklinger.

Der hvor jeg arbejder til dagligt har vi klinger der vejledende står til 1000,- men kan sælges til 300,-
Vi har også et sæt med relativ kvalitet med 3 klinger til 250,- godt nok med ø250.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Hej: For at vende tilbage til emner klingen skal kunne arbejde i:

Træ - Spåntræ - Krydsfiner - Laminerede plader - Ikke jernholdige metaller.

Bauhaus har kun en type 48T klinge, der kan klare dette, og det er Einhell Global til næsten 500 kr. Det var et emne - og jeg håber virkelig, at klingen er det, den udgiver sig for.

Så må udgangspunktet være dette. Kan man finde en klinge under den pris med samme data og holdbarhed, vil det jo være topdollar - det er også derfor, jeg selv står med et ? over hovedet, når man læser klingens data på pakkerne - der står uden undtagelse hårdmetal. Her er det jo så, at man skal tænke på, om den klinge man har i hånden, er det, den udgiver sig for og hvilke emner, den er anbefalet til. Jeg har set klinger, hvor dette ikke var angivet.

Så ja, der skal virkelig stilles spørgsmål til sælger, som ofte ikke har savet med de klinger, han sælger.





 

hvis rundsavklinger er uden hårtmetal.!

så hade vel tænk dig om at file eller slibe klingerne efterhånden de slides.?

så hville jeg fåretrække klingen med hårtmetal til omkring 500 kr. !?
Hej igen: Øv, min gamle trofaste hest Bosch PKS 46 fra 1981 er vist stået af - og nu vi alligevel har lidt snak igang - hvad skal man så købe igen? Har set nogle med variabel hastighed - nogen bud. Der er jo tilbud på mange her op til jul, men er det bare en Bosch igen jeg skal have.

 

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis