Afblænding af dør

Jeg skal blænde et dørhul permanent i en skildevæg. Den er konstrueret af træ med strå og puds. Hullet er ca. 60mm dyb

Jeg ville gerne undgå revner i samlingerne, og prøver derfor at finde den bedste løsning:

1. Multiplader i gasbeton, spartlet og pudset. Filt på hele væggen..

2. Skelet af træ med brædder på. Herpå puds (kan man det?)

..eller noget tredie?

Nogen der erfaring i den retning?

Jakob

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
puds på træskelet , kan du godt , men noget omstændigt da der skal net på også
det bedste er enten multiblokke eller et skelet med gipsplader
husk at hele væggen ( også den gamle ) skal fuldspartles inden der kommer filt på
sørg for at sætte filten så der ikke er en samling tæt på de lodrette sammenpudsninger , så revner det ikke
Jeg har gjort det flere gange med godt resultat: Træskelet, gipsplade på hver side, rockwool i mellemrummet. For at der ikke skal opstå revnedannelse efterfølgende placerer du gipspladerne ca 2-3 mm dybere end den omgivende væg. Tilsidst spartler du med sandspartel flere gange og sliber plant. Ved større mellemrum (dvs over ca 1 cm) ude i kanterne af gipspladerne starter du med pudsemørtel inden sandspartel. Det bliver usynligt og holder. Til sidst glasvæv på hele væggen og maling.  God fornøjelse.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har lige lukket et dørhul magen til.

Jeg lavede et træskelet, herpå satte jeg en spånplade på begge sider(rockwool imellem) derefter gipsplader. Fuldspartlede men sandspartel.
Spånplader for i tilfælde at der skulle hænge et eller andet på væggen. Det var en dør i entreen der skulle flyttes en meter
for at give bedre plads i køkkenet på den anden side.


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også