Digitalt camera

Hej,
Da min datter skal ud for at købe nyt camera, vil jeg lige høre om nogen kan anbefale et. Prisleje ca. 3.000 kr.

rask
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af MTI på 23 nov 2009 17:12
Hej,
Da min datter skal ud for at købe nyt camera, vil jeg lige høre om nogen kan anbefale et. Prisleje ca. 3.000 kr.
Nu er det jo et spørgsmål om hvor ivrig en fotograf hun er, men er det kun til familie billeder o.l. så kan et Nikon Coolpix  L6. sagtens bruges. Og det ligger nede omkring de 1500,00 Kr. Tager faktisk meget fine billeder der let kan forstørres op til A 3 størelse uden at blive kornet.

V.h.  Håndværkeren

Cameraet skal kunne tage billeder ved diverse koncerter, hvor der forekommer meget forskelligt lys, samt røg.
Og så må det ikke være for stort, da det ellers bliver afvist ved indgangen.

Hilsen

Klaus-E.

Isolatør

rask
måske en fra canon powershot G serien.
de tar fantastiske billeder de kan næsten hamle op med billigere
digital spejlrefleks kameraer i lavpris segmentet.!
hvis pængene siger til.!

jeg har en af canon powershot G9 kompakt kamera (top modellen af kompakt kameraer)
den er jeg meget glad for den.
den er med på ture og fest og andre nat billeder. hvis man har lidt tålmodighed.?
Hvis du vil give op til 3000kr syntes jeg da ligeså godt du kan købe det der er blevet kåret som det bedste i den prisklasse..
Ricoh cx1 ... helt klart noget der dur, og ikke fylder "for" meget... Prøv at slå det op og se ;-)

Mvh Jan J
Skrevet af MTI på 27 nov 2009 18:20
Cameraet skal kunne tage billeder ved diverse koncerter, hvor der forekommer meget forskelligt lys, samt røg.
Og så må det ikke være for stort, da det ellers bliver afvist ved indgangen.

Hilsen

Klaus-E.

Isolatør
Det er ikke ret stort, jeg kan med lethed have det i skjortelommen hvor det for det meste befinder sig når jeg har det med.

Annonce

Vil kraftigt anbefale dig at gå ind på www.digitalmagasinet.dk de laver udførlige tests og drager konklusioner på et professionelt niveau.

 

 


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

håndværkeren.

kameraet kan din kamera tage billeder under mørke forhold.!
men den lille blitz rækker ikke langt 2.til 4 meter.!
og opjektivet er på blænde 2.8 f. eller støre "hul".?
ellers en fin kamera.
Skrevet af hans2.hansen på 28 nov 2009 12:56
håndværkeren.

kameraet kan din kamera tage billeder under mørke forhold.!
men den lille blitz rækker ikke langt 2.til 4 meter.!
og opjektivet er på blænde 2.8 f. eller støre "hul".?
ellers en fin kamera.
Ja over raskende nok tager det flotte billeder i selv ret mørke lokaler, om det skyldes den dobbelt blitz efekt det har, skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg får dog flere gange at vide at det var dog en skrækkelig kraftig blitz jeg har på det kamara.
Nu er det meget sjældent jeg bruger kamaraet inden døre, jeg bruger det mest til natur optagelser eller hvis jeg er til træf et sted.
Jeg har i forvejen et stort Nikon Spejlreflex kamara med diverse objektiver til, men det er jo stor og tungt at have med sig over alt. Derfor købte jeg det lille Nikon.

Jeg ville uden tvivl vælge et Leica c-lux3, har selv bl.a. et d-lux2, som er et rigtig godt kamera. Fruen købte et Sony T700 i Hong Kong og det er også et godt kamera, med et meget gedigent og kraftigt aluhus. Det har trykfølsom skærm, men mine fingre er for store til den slags. Som et kuriosum kan jeg fortælle at, jeg for et stykke tid siden satte Leicaet på G&G og fik et bud på 1200 kr men valgte ikke at sælge, men meget godt for et 3 år gammelt kamera.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Du siger at det skal bruges til koncerter osv.. så er meget zoom absolut en nødvendighed. Jeg har et ældre Sony med 10x optisk zoom, det har taget mange gode billeder til koncerter. Bla det her, taget nede fra publikum +20meter fra bandet



Så det skal du gå efter, og en god ISO så du kan tage ved højere ISO uden grums.. Du kan læse lidt om forskellige slags kameraer HER på fotostart.dk mht fordele og ulemper.

Canon har f.eks dette PowerShot SX1 IS med 20x optisk zoom så man kan komme rigtigt tæt på.  Det har desuden full HD video. Men måske er det for stort.

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis