Isolering af etageadskillelse mellem stue og 1. sal uden ombygning

Hej

Jeg har et ønske om at isolerer etageadskillelsen i mit hus.
Mit problem er bare at det er etageadskillelsen mellem stue og første sal og jeg ønsker ikke at skulle brække loft ned eller brydde gulvet op. Førstesalen er en gildesal som kan opvarmes men da tagets isolering er ødelagt af en mår er det ikke lige sagen at opvarme gildesalen. Og gildesalen anvendes aldrig (anvendes dog til opbevaring)

Rent brandmæssigt er det vel også ganske fornuftigt eller måske endda et krav at få isoleret i etageadskillelsen. Men hvordan skal jeg gribe sagen an? jeg har overvejet at få isolering indblæst, men hvis jeg engang i fremtiden ønsker at udskifte loftet så får jeg jo problemer der i form af løs isolering. Jeg kan desværre ikke skubbe isolering ind fra siderne hvilket var min første idé.

Loftet er et ca.10mm træpladeloft som er sømmet direkte på remmene

Jeg håber at der er en mulighed som jeg ikke kender som kan benyttes. Men ellers er der jo ikke andet for end at rykke loftet ned eller brække gulvet op.

Håber I kan hjælpe
Hej Jeg har et ønske om at isolerer... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ta den Mads,
Jeg skal også lige synke, for jeg har det selv samme problem som dig.
Og, - hvor vil man spare, med tanke på at der også kan gå ild i dit hus, ikke altid naboens . . . .
Så - jeg siger også tak, og vil tænke mig godt om.
/Teis

Jordvarme, ibrugtaget oktober 2009, har allerede i 2010 vist 60% billigere varme, - det er INDEN brinen har sat sig.

Opdatering: efter to meget kolde vintre, - må jeg konstatere at det virkelig var pengene værd, - fra at have brugt for kr. 24.000 i olie over milde vintre, - har jeg nu kun brugt for kr. 10.000 i el/år..... den kan vist ikke stikkes, kan den?

Opdatering: 2014, har været et mildt år på mange måder, også for jordvarme folket :) - således har vi kun brugt for kr. 8.300.
Lige en enkelt efterskrift:

Der stilles kun brandkrav, hvis lofetagen bruges til beboelse.

Hilsen

Klaus-E.

Isolatør

rask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også