Sp til tømreren!!

Her er et lille spørgsmål til tømrer folket! Jeg har i forbindelse med min renovering besluttet at lave et åbent køkken/al rum og skal i den forbindelse have fjernet en del af den bærende væg. Dette har jeg så fået et par tømrere til at kigge på, men med vidt forskellige meninger.
Den ene siger at fordi skorstenen er placeret lige midt i væggen hvor bjælken skal ligge kan det ikke lade sig gøre uden først at fjerne skorstenen, den anden mener ikke at det er noget problem da han bare vil placere bjælken ved siden af skorstenen

Nu syntes jeg naturligvis at idéen med at placere bjælken ved siden af skorstenen lyder som en super idé da min plan jo så kan lykkedes, men på den anden side vil jeg også nødig ende med at få et tag i hovedet

Så er der nogle kloge hoveder der ved hvordan den skal kringles??
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har et gennemgående bjælkelag ovenover, skulle det ikke betyde alverden at den nye underliggende bjælke flyttes 20 cm. Som jeg vuderer det vil den ene tømre bare score på din uvidenhed, så ham kan du så hermed sotere fra.

V.h.  Håndværkeren
Lander over dørhuller?? Tror ikke jeg helt er med der, den kommer jo til at ligge "frit" ved siden af skorstenen og altså den bærende væg, hvis du forstår??
Når den bærende væg pilles ned, oplægges der jo i stedet for en bærende bjælke eller i jern, dette skal jo have en fast underlag at ligge af på i hver side, måske det var det der var problemet, hvis bjælken skulle rykkes til siden... ?
Ja det var jo lidt det, skorstenen står midt i den bærende væg, og der skal fjernes en del af væggen på begge sider af denne. Men bjælken burde vel kunne skrues op i spærene selvom den ikke ligger oven på den resterende del af væggen??
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis