Hjælp - kan ikke tænde induktionsplade

Hej alle,

Gad vide om der er nogen, der kan give mig et godt råd. Efter at have haft slukket for mit HFI-relæ kan jeg ikke tænde min kogesektion mere. Den reagerer ikke mere på kontrolpanelet. Der kommer ikke lys i overhovedet når jeg trykker på det. Jeg ved at det ikke er børnesikringen, der er slået til, for så ville der være en rød prik, der lyser.

Sikringerne er fine og jeg har fulgt strømmen hen til kogesektionen - der er fase hvor der skal være det.

Er der nogen der ved, om der evt. sidder en sikring et eller andet sted? Kogesektionen er Wirhlpool fra IKEA og er kun godt halvandet år gammel. Den har fungeret upåklageligt indtil i dag.

Håber der er nogen med nogen gode ideer, for jeg er løbet tør.

På forhånd tak.


/Inger

Hej alle, Gad vide om der er nogen, der kan give... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Professionel... uha da... pas endelig på... forskellen kan være mange penge

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrevet af jbr på 23 nov 2009 20:51
Professionel... uha da... pas endelig på... forskellen kan være mange penge


Oh yes  Nu er det så i forlængelse af min reklamation at de kommer fra leverandøren og ser på den, så hvis det skulle vise sig at det mod forventning ikke er en reklamationssag vil det koste mig i størrelsesordnen kr. 700,- Det synes jeg forsåvidt er ok (trods alt).

/Inger

Lad os da endelig høre hvad der sker i morgen

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skrevet af IngerW på 23 nov 2009 21:44


Oh yes  Nu er det så i forlængelse af min reklamation at de kommer fra leverandøren og ser på den, så hvis det skulle vise sig at det mod forventning ikke er en reklamationssag vil det koste mig i størrelsesordnen kr. 700,- Det synes jeg forsåvidt er ok (trods alt).

Det syntes jeg er ringe.
hvis der ikke står i manualen eller de kan fortælle dig fra kundeservice hvordan man tænder så har du fulgt instruktionerne uden at det har medført at apparatet virker. Det bør man ikke klandre en kunde for. nok snare kundeservice og manual skriveren.


Jacob
Skrevet af Jacob Antenne på 23 nov 2009 22:09

Det syntes jeg er ringe.
hvis der ikke står i manualen eller de kan fortælle dig fra kundeservice hvordan man tænder så har du fulgt instruktionerne uden at det har medført at apparatet virker. Det bør man ikke klandre en kunde for. nok snare kundeservice og manual skriveren.



Hej Jacob,

Jeg er ikke helt sikker på at jeg er med i hvad du mener. Det, som de fra leverandøren siger er, at udgiften kun påfalder mig i tilfælde af at det ikke er en reklamationssag - f.eks. hvis der skulle være fejl i installationen (hvilket jeg er ret sikker på at der ikke er). Hvis ikke det er en reklamationssag, så er ræssonementet vel at så er det mit problem samt at jeg får diagnosticeret problemet, hvilket det vel er i orden at jeg så selv skal betale for.

/Inger

Annonce
OK. godtaget.
Men kan din kogeplade så lave varm mad nu ?

Jacob
Næh, nej. Nu er der blevet kigget grundigt og det viser sig, at der er et kort, der er brændt af indeni dyret. Det skal så bestilles hjem og så kommer han og monterer det kvit og frit.

Jeg er tilfreds.

/Inger

Surt.
Så må du motionere din fejlstrøms udkobler noget oftere så du kan få testet om det nye kort holder.

Jacob
Hej IngerW..
Når du nu næste gang afprøver dit HFI-relæ, så husk at slukke for alle dine grupper inden du udkobler.. og husk især at dit komfur skal være slukket.. Det er ikke første gang et indoktions komfur står af ved strømafbrydelse..

Mvh Jan J
Skrevet af helja på 24 nov 2009 18:33
Hej IngerW..
Når du nu næste gang afprøver dit HFI-relæ, så husk at slukke for alle dine grupper inden du udkobler.. og husk især at dit komfur skal være slukket.. Det er ikke første gang et indoktions komfur står af ved strømafbrydelse..

Mvh Jan J
Hej Jan,

Jeg har da lært at slukke for tingene inden, men jeg bliver nu nysgerrig, for jeg må tilstå at jeg troede at det var underordnet om strømmen forsvandt på den ene eller den anden måde. Hvad er forskellen på at jeg udkobler de enkelte grupper og at jeg slukker på HFI afbryderen? Eller for den sags skyld om jeg slukker på kontakten? I min (sikkert uvidende) verden forsvinder strømmen bare i alle tilfælde. Grunden til at jeg aldrig har tænkt på at koble noget ud inden test er faktisk at jeg regner med at den dag HFI relæet slår fra da er det ikke sikkert at jeg er til stede - og så skulle det jo helst være ok at det slår fra alligevel.


/Inger

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis