Hjælp - kan ikke tænde induktionsplade

Hej alle,

Gad vide om der er nogen, der kan give mig et godt råd. Efter at have haft slukket for mit HFI-relæ kan jeg ikke tænde min kogesektion mere. Den reagerer ikke mere på kontrolpanelet. Der kommer ikke lys i overhovedet når jeg trykker på det. Jeg ved at det ikke er børnesikringen, der er slået til, for så ville der være en rød prik, der lyser.

Sikringerne er fine og jeg har fulgt strømmen hen til kogesektionen - der er fase hvor der skal være det.

Er der nogen der ved, om der evt. sidder en sikring et eller andet sted? Kogesektionen er Wirhlpool fra IKEA og er kun godt halvandet år gammel. Den har fungeret upåklageligt indtil i dag.

Håber der er nogen med nogen gode ideer, for jeg er løbet tør.

På forhånd tak.


/Inger

28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo det er stadig en god ting, men så må der ligge en fejl i dit komfur der nok kalder på en Elektrikker, det er nemlig en af den slags indstalationer man holder sine "gullerødde" langt væk fra.
Så grib knoglen og kald på trikkeren.
Min tanke var mere i omegnen af at der kunne være en eller anden tastekombination som skulle til når strømmen har været taget. Jeg har dog også kontaktet leverandøren da den er under 2 år gammel.

Selvom man kan bruge en polsøger vil jeg godt gøre opmærksom på at det stadig er en mulighed at vide hvad det er lovligt selv at lave. Kommunikation kan være meget interessant en gang imellem og din formulering kunne i mine øjne med fordel gøres lidt mindre faderlig.


/Inger

Man må da selv tilslutte et komfur hvis det bare sker med et stik.
det er ikke engang om året men engang om måneden man skal teste et fejlstrøms relæ for at fabrikanten er tilfreds. problemet er at de kan gro sammen hvis de ikke motioneres.
Man skal måle spændingen på din koge sektion for at se at alle faser er tilstede med den rigtige spænding. mellem faser skal der være ca 400v og ca230v mellem fase og nul. mellem nul og jord bør der ikke være mere end max 5v. typisk under 2v.

Jacob
Annonce
Tak Jacob. Har netop checket og alle faser lader til at have den rigtige spænding. Det var jo forsåvidt rart nok at finde ud af.

Jan - desværre virkede din tastekombination ikke på min genstridige kogesektion, men det var afgjort værd at prøve  Tak for det.

/Inger

så er der kun den hårde.
RTFM og der efter en reklemation

Jacob
Hellere være "Faderlig" end at råde mine medmenesker til fordærv !
Ja Jacob. Manualen gav mig ikke noget væsentligt til dette, så nu får jeg en på besøg i morgen for at se på den. Men tak for hjælpen og de gode ideer. Spændt på hvad der er i vejen. - og ja, det er en professionel og ikke en amatør, der kommer.....

/Inger

Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis