Nye vinduer til nybegynder

Hej Folkens,

Jeg har sammen med den bedre halvdel købt nyt hus, og vi kunne godt bruge nogle nye vinduer i huset. Men hvad skal man vælge, og hvad skal man ikke vælge. Jeg kan læse herinde at bedst&billigst ikke er anbefalet, ligesom Jysk vindueskompagni heller ikke er.

En fra mit arbejde har anbefalet sparvinduer.dk, hvad siger I om det?

Et andet spørgsmål er, om man kan få vinduesfirmaet ud og måle vinduet op, eller om man selv kan gøre det. Har bare hørt at det er bedst at lade vinduesfirmaet gøre det, da det ofte kan gå i kage?

Jeg kan ikke helt finde ud af, om man skal gå efter de billige vinduer, eller om man skal købe f.eks. Rationel eller Velfac - og hvad prisforskellen er.

Min bror har en kammerat, som har lovet at hjælpe mig i sommerferien næste år med at sætte det hele i, men resten skal jeg selv stå for.

Håber nogle herinde kan hjælpe en nybegynder.

Mvh.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke der er meget stor forskel på priserne fra firma til firma. jeg købte et bedst og billigst vindue og ca. havlt år efter købte jeg 2 rationel vinduer.af ca. samme størrelse, jeg gav ca. 2000 for bedst og billigst vinduet og ca. det samme. pr. styk for rationell vinduet.
jeg havde ingen problemer med bedst og billigst men valgte rationell i anden omgang fordi de bare er af god kvalitet.
det bliver rationell fremover for mig og jeg kan kun anbefale dem, ved godt der er mange andre gode firmaer.
jeg har læst skidt om velfacs 200 serie men de skulle vist være blevet bedre. men de laver også trævinduer.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Hvis du bestiller via en tømmerhandel, skal du bede dem om at tage målene. Vil de ikke, skal de heller ikke have fortjenesten.
Men ret beset er der ikke nogen kunst i at tage mål til vinduer - når der sidder vinduer i forvejen, er det blot at måle murhullet og informere leverandøren om, at det pågældende mål er "hulmål" - så trækker de selv fuge fra.
Mht. døre skal du være opmærksom på, at ældre døre ofte har et tykkere og bredere bundstykke end ældre - hvilket kan give lidt udfordringer med ind- og udvendig højde. Du skal være sikker på, at den pågældende dør kan åbnes ind i huset (hvis det er det, den skal).

Mht. leverandører... de fineste trævinduer jeg har set er ubetinget fra Kastrup vinduer. Både leveringsservice og trækvalitet rigtig god. Mine egne vinduer er træ/alu fra Protec - også rigtig gode, og da deres forsendelsesafdelingen åbenbart havde en skydegal (klammepistol) lærling på besøg ved sidste levering, fik jeg bekræftet, at også deres eftersalgsservice var god.
Skulle jeg vælge idag, blev det formentlig et Velfac.

Min erfaring mht. pris - der er ikke stor forskel på "billig" mærkerne og de "kendte" (undtagen i de perioder, hvor deres kapacitet er fuldbelagt), men det kan komme lidt an på, hvilken indgangsvinkel man har til at forhandle prisen (og indkøbskanal).

Og et meget vigtigt clue - NÅR du får ordrebekræftelsen til gennemsyn, så gå den minutiøst igennem. Tæl ruder, check mål, åbnemetode, farve etc. på alle vinduer. Det sker ikke sjældent, at der tastes forkert et eller andet sted undervejs. Og det samme ved levering - gå vinduerne efter mht. mål, fejl, skader etc. og meld det så hurtigt som muligt til leverandøren. Betaling sker i min verden først, når komplet levering har fundet sted (så minimerer man risikoen for problemer som Bedst&billigst mareridtet her på siden)


Mvh.

Jan R.
Jeg tror jeg smutter i et byggefirma i eftermiddag, og så må jeg høre på lidt priser fra dem - er det helt ved siden af f.eks. sparvinduer, så tror jeg, at jeg forsøger selv at tage de mål. Sparvinduer vil ikke tage mål, det skal man selv. Men de har gode anmeldelser på trustpilot.dk

Der er selvfølgelig den del, at man betaler for vinduerne inden levering.

Vi regner med at købe træ/alu vinduer.

Men mange tak for hjælpen.
Da jeg købte mine vinduer hos TOP VINDUER i haslev, betalte jeg ved levering, han gennemgik endda fakturaen, så var enige omkring mål osv. jeg vil ikke betale før jeg havde varen og målt og tjekket den.
Har hørt godt om sparvinduer og kvaliteten skulle være OK.
Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Annonce
Har hørt godt om sparvinduer og kvaliteten skulle være OK.
Morten


Det er jeg glad for at høre. Så har jeg i det mindste et alternativ til Rationel hvis det er. Nu vil jeg ud og tage mål til vinduerne i weekenden, og så må jeg forbi en tømmerhandel og snakke med dem om, hvad de mener der skal gøres. Mange tak for hjælpen
spar vinduer er ejet at JNA døre og vinduer..

/cs

Er det så godt eller skidt?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis