Isolering af kvist med flamingo....

Hejsa. Er igang med at isolere en kvist på 1. sal. Indvendigt arbejde. Har revet et lag pus af og kommet ind til træskelletet. Nu er spørgsmålet om jeg må isolere med 20 mm flamingoplader: http://www.byggecity.dk/Produkter/Isolering,_dampspaerre/Flamingo/Plader_og_strimler.html Efterfulgt af et lag gipsplader?? Jeg takker for alle svar. Hilsen Jørgen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg er faktisk lidt i tvivl her, men jeg kan råde dig til at ringe til Sundolits tekniske afdeling, de kan hurtigt rådgive dig, og lad os så høre svaret her i forummet.

Hvis du kan få plads til 45 mm rockwool er isoleringen jo mindst 2,5 gange bedre (især hvis du anvender super A-batts lambda 0,034) og så er det billigere.
Helt enig med Orla, tror faktisk ikke det er helt lovligt, men da man kan købe varmvæg plader med flamingo på, er det måske alligevel lovligt, dette burde Sundolit eller Rockwool kunne svare på.

Jeg ville også i stedet forskalle væggen, og derved få plads til mere isolering og en damspærre.
Det var faktisk for at lave et billigt alternativ til varmvægspladerne. Det virker da til at være helt sammme flamingo på disse?? Men må ringe til Sundolitt imorgen. Tak for svarene. Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis