Lam pris...

Hej alle.

I går lørdag havde vi lyst til lammekød - vi er forkølede, og lam klæder hvidløg rigtig godt.

Så vi kørte en tur i Rødovre-Centret, vi var på de breddegrader alligevel, og besøgte slagteren.

Han havde en pakke med 3 lammeknogler (vistnok ryg) med lidt kød indeni, der var lige nok til at vi måske kunne blive mætte på en god dag, vi tænkte, nå ja, det går nok, indtil han smed det på vægten og tastede kiloprisen ind - 295,-

Der var i pakken for 138 kr, mere end halvdelen var ben, og alene emballagen ville til den kilopris være dyrere end en engelsk bøf fra Lidl.

Vi skred uden nogetsomhelst og gik i Irma, som havde roastbeef på tilbud til 100 kr/kg, fik en god klump på 500 gram, som smagte himmelsk og efter fruens behandling kunne skæres med øjenbrynene.

Var vi kørt ned til den lokale halal-slagter, kunne vi have købt en hel lammekølle og alt tilbehør for de 138 kr. Og i dag fik vi tilbudt vildt-dyreryg af en lokal jæger for 80 kr/kg.

Så hvis slagterne klager over vigende salg, kunne det være, de lige skulle komme ned på almindelige menneskers niveau

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan godt forstå I skred fra slagteren... der var da vist noget "uldent" over den fyr

Men tag den nu lidt "mæh" ro.... prisen var måske bare et "får"slag.

Tror egentlig bare du skulle have talt med "får"manden i butikken, han kunne måske have solgt dig dyret "mæh" rabat.

Hørte iøvrigt engang om et dyr der var ældre fortil end bagtil.... det var et får der var lam i bagbenene

Og her får du så lige en virkelig lam musikvideo til at komme i godt humør af:
http://www.youtube.com/watch?v=i5TN...r_embedded

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

hvis man køber et helt lam på slagteriet er prisen ca 30 kr pr kg så hvis de kan sælge til den pris i rødovre er de godt nok dygtige

der er altid solskin bag skyerne

Det kunne de jo så heller ikke... kunden var ikke LAM i roen

Med venlig hilsen

Jan

Hvis du vil købe dansk lammekød som måske har græsset på marsken i Sønderjylland, og oven i købet det dyreste stykke på dyret nemlig ryggen, så koster det kassen. Og en kilopris på 300 kroner er ikke urimeligt dyrt for det suverænt fineste kød der produceres her i landet.
Du kan sammenligne det med rødvinen: Det kan sagtens købes billigt, men kvalitet koster...

Green

Som ung slagterlærling lavede vi "Vild"svin ved at jage lidt rundt med øfferne inden de blev skudt/aflivet...
De towlige Kjøwenhavnere betalte gladeligt ca 10 kr mere kiloet for kødet....0:-)

Iøvrigt var jeg i BazarVest i Århus i lørdags. Den lokale kødpusher der havde et helt okselår fra en Angus til 38 kr/kiloet...
Der var den kortklippede sgu forelsket..... -Havde der været plads i "æ´ kylbox" var den godt nok blevet inviteret med hjem på middag....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce
Og hvad får dig til at tro den lokale kødspusher ikke har købt en gammel malkeko og så kalder det for Angus, for at tage røven på godtroende baconjyder???

Jeg læste den anden dag, at en 37 år gammel ko, havde forvildet sig ud på en vej og var blevet påkørt og efterfølgende aflivet. Måske var den den, idet den nok har være billig!

Med venlig hilsen
ktm

Green.... jeg har arbejdet 3½ år på Færøerne.... der købte jeg det fineste lammekød der findes på jorden... et helt lam for 600 Kr.

Hvorfor skal et dansk, sønderjysk "amatør" lam så koste 300 kr. kiloet... det synes jeg er urimeligt.

Vil gerne argumentere for, hvorfor færøske lam er bedre end danske... hvis du er interesseret

Og nej, jeg er ikke færing.... men kender bare til lam fra mange forskellige lande...

Med venlig hilsen

Jan

Hvis du en sjælden gang kan finde færøsk lammekød hos en slagter i København, så koster det også kassen. Godt kød koster - især ved slagteren.
Champignon er billigere end Karl Johan svampe. Derfor er der ikke noget galt med champignon, man bruger det bare til noget andet en Karl Johan svampe.

Jeg er ikke uenig i at 300 kroner er rigtig mange penge, og jeg vil normalt købe noget der var biligere fra halal slagteren, og det smager normalt rigtigt godt. Men hvis jeg skulle lave en rigtig fin middag, så kunne jeg godt finde på at give mange penge for noget kød, som jeg var helt sikker på var godt.

Green

Nu må i sku lige...
Mange brokker sig over dyrevelfærd, men går efter prisen?
Når der er et halvt kilo på tilbud spæner de fleste også ned..
Når der så er egentlig "rigtigt kød" så er det for dyrt?
"albino" Sorry der mistede jeg noget.

/FoXX
Jeg er pisse sur lige nu.. Jeg er ikke selv landmand, men kender mange..
Roastbeef til 100 kr./kg Den er nok fra Holland så..
/pissed
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis