halm på loftet

der ligger en del halm på loftet i mine længer. Musene har spist snoren der holdt det sammen. Nu vil jeg gerne have det ryddet af vejen i forb. med reparation af spærene. Jeg kunne forestille mig en container med en form for presser ville være god at benytte. Nogen der kender til hvor sådan en ville kunne lejes? Bor midt sjælland.

Ole
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal halmen benyttes igen da ?
Tænkte også selv på en bonde i nærheden, han ville sikkert afhente det uden beregning, hvis det alligevel skulle ud.
Skrevet af Koludabyg på 22 nov 2009 17:35
Tænkte også selv på en bonde i nærheden, han ville sikkert afhente det uden beregning, hvis det alligevel skulle ud.
Det tvivler jeg så en del på   sådan noget løst halm fylder en aller h.... masser, - så der er formodentlig mange læs, og værdien af gammelt støvet og løst halm er negativ, - det kan bruges til .... ingenting, andet end at køre ud på marken. Og der er værdien langt under diesel og tid til håndtering.

Ideen med at låne en traktor og ballepresser og så forke det ind i den er nok det bedste forslag, hvis der ikke er mulighed for brænde det af, hvis man da overhovedet må det.

Bonden kan da fyre med det, hvis man har halmfyr, bønder kan være nogle nærrige rad, og gratis branden kunne sikkert få nogle til at overveje det alligevel.
Annonce
Halmfyr er beregnet til presset halm, det andet vil være håbløst uanset hvor nærig man må være.
Måske er de ikke nærige, men omkostningsbevidste, - de jeg kender kan bestemt ikke skyldes for at være nærige, der kan jeg nok finde andre selvstændige, som er noget sværere at få til at spytte i bøssen, hvis det ikke er til deres egen vinding.
Okay, hvis ikke det kan betale sig for bonden at presse det for varmens pris, så er der nok kun afbrænding af halmen i "baghaven" tilbage, som billige alternativer til at komme af med det på.
Okay, jeg har bare oplevet andet hvor vi har skiftet tag på gårde, der har de været måske lidt for "omkostningsbevidste" da de havde lidt svært ved at forstå at rester af byggematerialer ikke kunne bruges til noget som helst, alligevel blev det meste af dem, slæbt over i laden, til den dag man måske lige mangler en stump til et eller andet.

 Det kan jeg så godt genkende lidt, - men det burde der også være forståelse for herinde ................ Som ægte LDS-er er det jo vigtigt at være lagerførende i alt mellem himmel og jord, - hvis man nu lige mangler en stump
"Et lige brædt, skal ikke bare smides ud..." Sagde min farfar og far altid...
Og jeg tror de kunne bygge flere huse af de lige brædder de har liggende!! Selv har jeg det på samme måde når jeg bygger. Men nu er jeg ved at være færdig, og garagen/lageret er blevet tømt og kørt på lossepladsen.
Dagen efter stod jeg og manglede et stykke træ... ;-)


Men halm kan du jo stoppe i træskoene her til vinter. Det skulle være godt!!


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis