halm på loftet

der ligger en del halm på loftet i mine længer. Musene har spist snoren der holdt det sammen. Nu vil jeg gerne have det ryddet af vejen i forb. med reparation af spærene. Jeg kunne forestille mig en container med en form for presser ville være god at benytte. Nogen der kender til hvor sådan en ville kunne lejes? Bor midt sjælland.

Ole
der ligger en del halm på loftet i mine længer.... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg skal bare have det fjernet. nemmest og billigst. Måske ktm har en fidus der. Skal prøve at tale med en bonde i omegnen. Det skal nok ikke brændes af, gir røg som pokker..
Hvis du havde været frisk med en fork da det blæste forleden kunne dit halm været jævnt fordelt over hele sjælland nu :-D

Seriøst.. Jeg tror heller ikke du kan få en landmand til at presse det for at få halmen. Du skal nok være indstillet på at betale for garn og diesel til presningen.


Hvor meget er det da ?

Har de ædt tråden på samtlige baller... ?
Ringer man og spørger de lokale brandsvende, plejer man at få lov. Det er en sløj ide at få dem på besøg uanmodet, idet det hurtigt koster 6-8.000 for det optog.

Tørt halm kan sagtens brændes af uden at give det mindste røg.
Tænd op i læsiden, så ilden skal brænde op mod vinden. Så bliver forbrændingen fuldkommen og røgfri, idet ilden får alt den ilt, der skal til. Tænder man op i vindsiden er ilden ved at kvæles hele tiden og det ryger af h til. Faktisk at sammenligne med en motor, der får alt for fed benzintilførsel.
Det samme gælder ved al anden afbrænding og så er det meget nemmere at styre.

Skrevet af en gammel markafbrænder!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Da jeg for 3 år siden købet min ejendom, var der ca. 700 gamle halm baller på loftet over stalden, hvor over halvdelen skildte ad når man tog fat i snorene.
Jeg ringede til det lokan brandværn og fortalte dem om det, lagde tykke slanger ud, og en benzindrevet vandpunmpe til, så vi havde en chance for at slukke det igen hvis det blev for voldsomt.
Så brændet jeg det hele (altså halmen) af i løbet af en weekend nede i møddingen.
Vi valgte selvfølgelig at gøre det på den eneste varme sommerdag der var det år, og var 6 mand om det.
Knokkel arbejde, men bål-passeren er flot solbrændt bagefter :-D

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

Jeg tror jeg kontakter et containerfirma. Så kan de komme med en komprimator. Der er nok omkring 1/2-3/4 m halm og loftet er ca 450 m/2.
Jeg ville nok også kontakte et containerfirma - hvor stor container brugt du, hvad rendte det op i med afhentning?

Komprimering af pap - klik her - Eller er du mere til baller - klik her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis