Signal-forviring

Har lige købt mig en sagem-boks fra yousee. Det var noget rod - der gik andre signaler i kablet. Yousee har udrustet mig med en forstærker, men der er kun to udgange på. Jeg har prøvet at sætte boksen til een af dem, men det gav kun få kanaler på skærmen, og en masse røde anvisninger om at signalet var dårligt. Så satte jeg den til min egen forstærker, som er koblet efter yousee's, og den gav nogle flere kanaler, dog med pixelering på mange af dem, så det var ikke acceptabelt.
Det lykkedes mig, som een af de få, at komme igennem til yousee, og han sagde at det nok var de luftbårne digitale signaler, der gik i mit antenneanlæg. Til det skal siges, at vi bor ret højt, og der er mange antennekabler i huset, men der er + 100 meter til skabet. Så signalet har gode muligheder for at blive svagt, og der er også gode muligheder for at samle luftbårne signaler op.
Så hvad gør jeg nu - manden snakkede noget om dobbeltskærmede ferrit-kabler, hvad det så er? Og hvad gør jeg med den del af kablet før forstærkeren, som går ind i huset, og som ligger hen over loftet?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er yousees problem at få et brugbart signal ud af kundens antenne stik. er ejendoms foreningen inde over er det deres problem hvis det de får er ok.

Jacob
Skrevet af egoland på 23 nov 2009 17:32
Det er kun til første stik. Derfra er det kundens eget.

Ja. og derfor her du tilslutter din forstærker. og hvis signalet ikke er godt nok der er det you sees problem.


Jacob
Har lige talt med firmaet: Dobbeltskærmet kabel med ferit-klumper på, så skulle det være i orden. Bare mærkeligt, de ikke sagde det i butikken.
Skrevet af egoland på 24 nov 2009 20:52
Har lige talt med firmaet: Dobbeltskærmet kabel med ferit-klumper på, så skulle det være i orden. Bare mærkeligt, de ikke sagde det i butikken.

Nå den var ny.
Alt kabel idag er da dobbelt skærmet. der ligger en skærm af alu folie som er tæt og en mere almindelig skærm af flettet metal. det med feritterne er nok for stel støj.

Jacob
Sidste: Skidtet virker sgu!! Alt står knivskapt. =D
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis