at købe brugt bil


jeg har 25000 at købe for.

Er der en tjekliste over hvad kan skal se efter sådan generelt,

Vedlagt er wordfil med link til den bil jeg nu er varm på Opel Combo 1.7  2 sæder og en kasse er fint.


Bornholm er et dejligt sted.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fandt da en liste på nettet, det virker overskueligt er der nogen som har tilfjøjelser?

Vedlagt i Word ormat (jeg kan ikke kopiere "rich text format" ser det ud til)

Bornholm er et dejligt sted.
Lav en koldstart, altså sælger skal ikke have startet bilen på forhånd, og kør straks ud på prøveturen, som beskrevet i den udmærkede liste. På den måde får du et godt indtryk systemernes tilstand. Det er trist første morgen efter man har købt vidunderet og så erfare at lortet ikke vil starte. Tag ud til den flinke sælger straks når han vågner, så han ikke har haft lejlighed til at prøvestarte!
Men ellers kender jeg ikke noget til en sådan moderne vogn!

Med venlig hilsen
ktm

 

Den model du kigger på, er bygget over den gamle Corsa C med en Astra G 1,7 diesel motor. De to ting til sammen er godt - dagligdags - kram! Den motor ka du sgu ikke kvæle.

 

Tak for råd Uldal, Den tjekliste jeg lagde op var fin at have ved hånden.

Jeg så på den og der var mere rust end jeg lige bryder mig og der var trukket en ledning direkte fra batteriets pluspol til et eller andet - måske radioen. Den kører Ok som en dieselbil nu gør. Jeg testede ved at presse bilen ned i alle 4 hørner fortil hoppede den op mere end en gang. Den skal synes om 8 uger..

Små rustprikker på taget og et enkelt sted hvor der virkelig var tæret ind under lakken. Mange rustreperationer i lakken.
Jeg kan få en meget mindre rusten bil for lidt mere ... Det er sgu svært og alle råd modtages med stor glæde. Jeg ser nu på en Toyota Corolla til 25000, den har kørt 200000 og det er jo en del kilometer. Der er også en lagt pænere Opel Combo til 28000, men det har jeg vist ikke helt råd til.

Bornholm er et dejligt sted.
Mht Corollaen, skal du ikke være nervøs for de 200.000 km.. Corolla og Carina E'erne er ikke til at dræbe. En virkelig holdbar motor. Bare tjek for rust.

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen

Jeres råd er vildt gode. Jeg tror at Corollaen er et godt bud, der er også en pænere Opel Combo som er nyere men benzinbaseret.


Bornholm er et dejligt sted.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis