Vurdering af hus? :)

Hej LDS Folk

Undskyld, hvis den ligger i den forkerte tråd, men kunne ikke se hvor den ellers skulle passe ind?

Mig og kæresten har næsten lige købt hus, og den blev egentlig udbudt til 1.550.000 men vi købte for 1.400.000 fordi den stod tom og vi overtog hurtigt,
og vi har så lånt 1.150.000 og ca. 250.000 i banken.... Men hvordan foregår det hvis man skal ha huset vuderet om, så vi måske evt. kan komme til at låne mere i kreditforening i stedet for banken, og derved spare lidt renter... og vil det være en fordel at vente til næste år, hvor vi har snakket om at ligge nyt tag på? Taget smider jeg "selv" på sammen med en tømrer jeg kender og en kammerat. Ville det være en fordel at vente med at få det vuderet til det er gjort, eller kan man få det gjort igen der? Hvordan foregår det?

Mvh
Dan

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ps. Har været inde på www.ois.dk og kigge, der står der

"Gældende vurdering"

Ejendomsværdi = 1.150.000,-
Grundværdi = 363.400,-

Er det, det de offentlige mener det er værd eller hvordan forholder det sig? Er det ud fra de tal vi betaler vores ejendomsskat?

Mvh
Dan

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Du skal tage fat i en kreditforening. De vil komme ud og vurdere huset. Du kan kun låne 80% af husets værdi hos kreditforeningen.

Men der er andre måder at få en lavere rente på. Du kan skifte bank eller kikke efter andre låneprodukter. Generelt gælder, at jo større sikkerhed (pant i huset, bilen ets) udlåner har, jo mindre rente.

Det er klart, at hvis du forbedre huset bliver din bolig mere værd, men et nyt tag er ikke rigtig noget der rykker det store.
Det med de 80% Er jeg godt klar over, men det er simpel hen en fra Kreditforeningen der skal ud og vudere huset? Og hvordan og hvor ledes med lånet igen? Hvis han nu synes den er 1.500.000 værd så kan vi låne 80% af det og derved banke vores banklån ned, men koster det noget at lave lånet om på den her måde?

Mvh
Dan

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Jeg kan med 99% sikkerhed sige dig, at vurderingsfætteren slet ikke kommer frem til at dit hus er steget 100.000 kr. på et år, måske desværre lige modsat!
Jeg tror ikke det er umagen værd. Jeg ville se tiden an i 3-4 år, før jeg ville begynde at rode i det.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg er enig med ktm, om at det er næsten sikkert at det ikke er steget i værdi med mindre I har lavet nogle store nye ting, så som nyt badeværelse, nyt køkken, udnyttelse af 1. sal mm. Nyt maling, tapet, el, vinduer og andre små ting giver ikke det store på vurderingen. Kredit foreningen kører også med bukserem og seler i øjeblikket ... desværre.

Derudover er jeg ikke enig i Diskes holdning om at et nyt tag ikke giver en størrevurdering. Jeg ville netop mene at taget giver en et godt nap på vurderingen, bla fordi man kan få efterisoleret mm samtidig med.

/Thomas
Annonce

Det kommer jo helt an på, hvilke lån du har nu - hvis du ellers har fået en fornuftigt rådgivning i forbindelse med optagelse af lånene, skulle der ikke være meget at komme efter. Og et nyt tag vil påvirke vurderingen - men alt andet lige ikke med flere 100.000. Og du skal virkelig have nogle dårlige vilkår i banken, for det kan betale sig at lægge lån om så kort efter du har indgået dem.

Jeg ville bruge de næste år på at shine huset op, satse på at ejendomspriserne vender/stabiliserer sig - og så få lavet en vurdering.


Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også