sæbebehandling af egetræs skænk

Hej LDS'ere
Jeg har arvet en egetræs skænk, og vil gerne have den hvidpigmenteret ved sæbebehandling.
Jeg har i forvejer et skab og en kiste der er sæbebehandlet med hvid pigmentering, men ved ikke hvilke sæbe der er brugt.
Kan det her bruges til mit formål http://www.probat.dk/TraasaabeHvid.htm ?
Det bruger jeg i forvejen til den ene stue hvor der er egetræs plankegulv, i stuehuset, så det må vel kunne bruges på møbler også ?
Skænken, er helt rå nu, så der er ingen problemer med lak, olie osv.
Hvis ikke Probat sæben er det rigtige, hvilke hvidpigmenteret sæbe skal jeg så bruge til møbler ?

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er fuldstændigt rent Egetræ, må du forvente at træet rejser sig når du påfører en vædske, så er det sådan set ligemeget hvilken type vædske du bruger, Så det er altså ikke bare at smørre noget på, der skal slibes efter første behandling og sikkert også efter anden og tredie tur.

V.h.  Håndværkeren
Tak for dit svar, og dertil kan jeg kun tilføje at det gælder alt slags træ, ikke kun egetræ, men det er jeg sikker på jeg ikke behøver at belærer dig om ;-)
Jeg har skrevet til Blumøller, som er producent af produktet, så må jeg se om de kan/vil give et svar på om det kan bruges.

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

Så fik jeg svar fra producenten, og de skriver :
Du kan roligt bruge Probat Træsæbe hvid til dine møbler også.

Så nu er det jo bare at prøve, men jeg tror dog jeg vender skænken på hovedet, og prøver i bunden først

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

Skrevet af Håndværkeren på 28 nov 2009 08:43
Go ide

Lidt pivet må man godt være

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

Du er da ikke pivet, det er da sund fornuft at prøve et sted hvor det ikke vil være synligt hvis der går kage i det
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis