jeg vil gerne bygge en bil

hej jeg har nogle spørgsmål

hvor kan man finde et bygge sæt af en vw beach buggy og kan man købe sådan et sæt eller skal man købe det i enkel del og hvis man køber dele over hele verden  kan man så få den indregestret her hjemme.

findes der andre slags biler man kan købe og samle her hjemme og få den indregestret af de små  bil typer

 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tvivler meget på at du sådan bare lige kan bygge en bil af et byggesæt og få den indregistreret, flyt til Sverige der er de mere lempelige ved etaten.

V.h.  Håndværkeren
Joh, der findes byggesæt til at sætte på VW platforme og også til Citron 2CV.
Du skal nok forhøre dig i VW klubber, for ikke at rende i flere øretæver end højst nødvendigt. Der er ingen grund til at opfinde dybe tallerken en gang til! Jeg mener ligefrem der er klubber for sådanne køretøjer, måske noget i retning af "blæserklubben" med reference til luftkølingen på motoren.
Du skal ikke regne med, at der "bare lige", nok nærmere noget i retning af et helvede.

Med venlig hilsen
ktm

 

En sådan, hedder i fagsprog en kitcar eller en replica, prøv at søge på det ;-)

..oo00 I Hate Signatures 00oo..

tak for svarene det var fedt at få svar så hurtig tak for det
Hej
Ja - der findes i Tyskland flere forskellige - godkendte - modeller baseret på den gamle Vw bund.
I Tyskland hedder den gamle boble: VW Käfer - så prøv at google lidt på den, så skal du bare se
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
Annonce
Donorbilen skal være fra før 1976 for at du kan få det synet, men det er de fleste bobler vel også.

MVH Leo - 2CV 1975

MVH Leo

Hejsa,

Jeg er selv ved at gøre klar til et lignende projekt. Jeg har erfaret at faldefærdige "donor bobler" ikke hænger på træerne længere. er der nogen der har kendskab til hvor der holder en i det midtjyske ?
Igen... Brug vwnettet.dk
Der er masser af folk der bygger buggyer og en hel masse viden om teknikken.
En vigtig detalje når man skal anskaffe sig en bund til at bygge på er at være opmærksom på forhjulsophænget. Det skal være af forbro typen og ikke mcpherson, som bruges fra 1973 og op.
Tit er det nemmere at hente en allerede bygget buggy i sverige og skille den ad og sætte den i stand i stedet for. Dog skal man være opmærksom på at bunden er opkortet rigtigt og ikke bare er "svensker-svejset"

Men søg på vwnettet. Der ER skrevet 100vis af indlæg om præcis det her emne.
Mvh Rasmus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis