Olie viskositet på corsa 08

Hej alle.

Er der nogen af jer herinde der ved hvilken motorolie viskositet der er bedst til en opel corsa 1.4 benzin 100 hestes fra 2008.

i indstruktionsbogen skriver de den kan køre på alt fra 10-w40 5-w40 0-w40 til 5-w30.
Har fundet noget olie på nettet specielt til gm motor der heder 3-w30. men hvad mener i er bedst?

Med venlig Hilsen

Søren Hansen

Søren Hansen

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville fylde 5-40 på.. Bilen er jo forholdsvis ny, så enten 0-40 eller 5-40. Og så køb en kvalitetsolie, og ikke en billig en.. kig evt. på www.oliebiksen.dk ... de plejer at have Castrol til fine priser. Ellers har de tit Shell-olie på tilbud i Bilka.

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen

Corsa D. er det den model der er på programmet nu?

så siger jeg tak for det. det bliver en 5-w30 så.

med venlig Hilsen

Søren hansen

Søren Hansen

Ja, d et har ikke noget med Diesel at gøre, forrige model hed Corsa C

 

Luk motorhjælmen op og skru panelet, oppe under frontruden, af (ikke det lakerede karrosseripanel, men plasthuset der sidder tværs over bilen. Filteret ligner et luftfilterindsats og sidder der, hvor luftindtaget til varmeapperatet er. Man kan lige vride samlingen fra hinanden og fiske filteret ud

 

jeg siger mange tak for hjælpen.

Søren

Søren Hansen

sæl - husk at walk me home programmet er super

 

Hej igen.

Nu men da jeg fik pillet plastik afdækningen af oppe under forruden ku jeg se indsugning til varmeapperattet. men så vidt jeg ku se sad der ikke noget pollenfilter i forvejen, og så vidt jeg ku se ku der ikke side noget. indsugningen sad i venstre side af motorrummet. nogen der har et bud på hvad der kan være sket. om det er muligt bilen slet ikke har noget pollenfilter?

mvh Søren

Søren Hansen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis