Filt på betonvæg

Hej allesammen,
Nu har jeg fået opbygget 2 gipsvægge, der støder op til de allerede eksisterende vægge, der er pudset op med betonpuds (eller hvad det nu hedder).

Min plan var at pudse både gipsvægge og betonvægge op og derefter beklæde med filt. I hjørne-samlingerne mellem gipsvægge og betonvægge ville jeg lægge nogle acrylfuger eller lign.elastisk materiale, således at de forskellige materialer kan arbejde individuelt.

Mine spørgmål:

Betonvæggene er en smule ujævne og lidt skæve nogle steder og skal derfor (ihvertfald visse steder) pudses op, inden de beklædes med filt. Kan jeg blot bruge alm. let-spartel (den jeg bruger på gipsen) og trække direkte på betonen? Skal der påføres noget forankringsgrunder eller lign. på den del af betonvæggene, der ikke skal pudses yderligere, inden jeg beklæder med filt?

Hvorledes foreslår I, at jeg udfører hjørnerne mellem gips og betonvægge?

På forhånd tak
Andreas
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal give forankringsgrunder først
så bruger du bare sandspartel til at spartle med , den kan du bruge til både puds og gips også hjørnerne mellem puds og gips , her lægger du så bare et stykke armeringsvæv i
de pussede vægge skal fuldspartles inden du kommer filt på , og husk at det skal være helt jævnt , selv de mindste ujævnheder ses tydeligt i filt
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også