Jagt på Boheme-både

Er der nogen som ved, hvor der står en Boheme 820 la grande eller Boheme 870 ? Der er vist ikke så mange tilbage.
Er der nogen som ved, hvor der står en Boheme 820... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jakob.
Ja jeg så godt annoncen. Og jeg har set et lidt utydeligt billed af båden her på nettet. Jeg syntes ikke, at den ligner den 870'er som er afbilledet i bådrevyen '85. Hvilket bygningsnummer havde den ? Du har vel ikke nogle billeder af kahyten ? Jeg er nemlig lidt nysgærig for at vide, om det ikke er en tro kopi af 820'eren. Bare med en anden hæk.
Med venlig hilsen
Henrik
[email protected]
Det er udefra ikke af kahytten
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Yes, og jeg troede at det bare var et billede af båden der skulle bruges for at konstatere hvordan hækken så ud.

Apteringen på disse både er vel i stor udstrækning individuel og derfor ikke et spor i retning af, at finde ud af hvilken type både der er tale om. netop pga. selv apteringskonceptet.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Det var  ikke kun hækken men hele opbygningen som jeg gerne ville se. Billeder fra kahytten kunne afsløre hvordan skotter, afstivninger mm sidder. Selve apteringen ved jeg godt er forskellig fra båd til båd.
Den 870'er som Jakob havde er åbenbart ikke som de andre 870'ere. På billedet kan jeg se at hans havde lodret hæk. Reklamebilledet fra fabrikken viste et skråt agterspejl. Jeg kan også se at ruffet er anderledes.
Men det undre mig nu ikke. Deres 10m er også lavet i forskellige udførelser. 

Men tak for hjælpen til alle dem som har skrevet på min tråd. 
Hvis den har lige hæk er det en Boheme og skrå er det den tynde model fra Holland. Den er oprindelig fra Holland men blev senere bygget i Assens som en kraftigere båd. En 10m er ikke det samme som en La Grande 820. En 10m er meget smal og var den første model her i Danmark
Nej, desværre. En 10-meter med skrå hæk er en Boheme. 10-meter med lodret hæk er en Waarschip 1010
Linket tidligere i denne tråd giver flere detaljer. Kig evt. på scan af oprindelig annonce her: http://www.boheme10meter.dk/ - der er en profil af B-870 - lidt løft i hækken og negativ som på 10-meter udgaven.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis