Skattesnyder eller miljøduks?

Jeg bor i et område med offentligt vandværk og kloaksystem, vand- og kloakafgift beregnes ud fra forbrug af vandværksvand.
Hen over min grund er der et drænrør som løber til en slags brønd, som består af tre 40 cm. cementrør, som er sat oven i hinanden. Der er ingen afløb fra brønden, men vandstanden i den varierer efter årstiden.
Hvis jeg nu anskaffer mig, sådan et vandværk som sælges i jem & fix, og lader det suge af drænvandet, i hvilken udstrækning må jeg så bruge vandet, uden at skulle betale afgift.
Hvor går grænsen mellem at være skattesnyder eller miljøbevidst.
Må jeg bruge vandet i haven? Til bilvask? Til toilet skyl? På den ene side mener jeg det er OK, idet der spares på det dyrebare drikkevand, på den anden side føler jeg at jeg snyder for kloakafgift, eller er det afgiftssystemet som er uretfærdigt.
Er der nogen her på forum, som kender reglerne eller har kendskab til fortilfælde hvor nogen er blevet pålagt at betale afgift?
Mvh. Asp

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
overflade/regnvand må ikke bruges i køkken og bad.

der er nok en del lokale regler om afregning, hvis det nødvendigvis skal gå efter bogen. men her kan du se hvordan sagen håndteres i kjøwenhavn.
Skrevet af Lars ON på 20 nov 2009 20:11
bogen. men her kan du se hvordan sagen håndteres i kjøwenhavn.

Så foretrækker jeg den metode, der bruges her i det mørke jylland . Rørtilslutningerne er ca. det samme, men du sparer alt papirarbejdet og dermed miljøet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis