Kombimaskiner

Hej.
Er der nogen der har erfaring med kombi høvl ml 39 ci 1500w, 230v
Det er et firma i jyland (primus danmark) der er forhandler, de siger den kommer fra kina, har ikke de beste erfaringer med værktøj fra kina.

Rudi

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
man kune nok ønske sig noget mere motorkraft , men til hobbyarbejde og hvis du ikke mosler træet igennem , så er det en udmærket maskine

kineserne laver meget skrammel , men de kan også godt lave kvalitet
Er det ikke bedst med tre eller fire høvle på den roterende del... hørte en gang en tømmer fortælle at du fik et pænere resultat med tre eller fire høvleblade..

Ved du hvor mange denne har?

Mange hilsner
Polite
 
jeg ved det ikke , men 95% af de modeller du får i dag har kun 2 stål
det kan blive lige så pænt med 2 stål , hvis bare du holder dem skarpe og ikke køre træet hurtigere igennem end maskinen kan klare
vil du have en med 3 eller 4 stål skal du op i maskiner til over 25000
Okay, det er lige over mit GDS budget.
Hvis man kan stille hastigheden på fremføring på tykkelseshøvlen, vil man bedre kunne tilpasse det træets hårdhed..

Mange hilsner
Polite
 
Bruger man egentlig vædsliber til at slibe høvlen med, eller overlader man det til en pro..?

For en del år siden, havde jeg adgang til en god tykkelseshøvl. Og i forbindelse med 100% maling og omfarvning af huset, pillede jeg samtlige stern og vindskedebrædder af, høvlede dem i en tykkelseshøvl, og fik meget fint resultat, og sparrede hvist også en hel del mailng.

Mange hilsner
Polite
 
Annonce
du maler med binært maling. "mailng"  (E.mail).?
Kære hans2.hansen
Jeg forstår ikke dit udsagn - eller er det et spørgsmål..?

Hvis det er min stavefejl du anfægter, vil jeg anbefale dig at undlade at kommentere fejl yderligere - man lærer meget mere ved at forsøge at forstå, og noterer sig, det der virker - dette særligt når det drejer sig om andres fejl og i et fora som dette

Mange hilsner
Polite
 
tag dig ikke af h2h , han er kendt for jævnligt at komme med nogle mærkelige og useriøse kommentare
                                                                     Det er med kinesisk værktøj, som med alt andet, noget dur, noget ikke. Jeg har selv en lille Luna ( svensk) med afretter/tykkelseshøvl/rundsav/fræser og langhulsborer, er ved at ændre det faste fremtræk til justerbart hastighed. Du skal være klar over at de små maskiner ikke ta'r de store spåner ad gangen,. Der er også i mange tilfælde nogle ganske små tandhjul, og lejer, som ikke har den store levetid, bla. a. fremtrækket på min, som nu har fået sin egen motor og kører væsentligt langsommere ( pænere resultat).
Jeg kender ikke den maskine, du henviser til, men jeg købte engang en lamelfræser fra samme firma, og det var på dansk, noget lort og totalt ubrugelig, selv om den ikke havde andet end indbyggede fejl. Håbløst upræcis.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
polite. nåååhhhh

på denne måde. det kunne have sakt någet. før om stave fail.!

men det kumme også være med hårdmetal skær. i valsen i kinneser høvlen.???

(UPS).!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også