Siemens Vaskemaskine kører længe på 1 minut

Vores Siemens S16.48 afslutter ikke programmerne, men vasker og vasker indtil der står 1 minut i displayet, og det fortsætter den med. Den slynger og skyller ikke. Men hvis man vælger et decideret skylleprogram, så slynger den fint. Hvad kan der være i vejen? Mvh Martin
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min gør det samme hvis den er overfyldt. Måske det er problemet

At den står lang tid på 1 minut er vist helt normalt, det gør min også

Min er ikke en Siemens men en Bosch
Jeg tror mit prolem er anderledes, det har ikke nogen betydning hvor meget tøj der er i tromlen.

Min kan køre i mange timer hvor der står 1 min resttid, så det er helt klart en fejl.
Den vasker med 1. skifte vaskevand, og tømmer/slynger slet ikke.

Jeg har tjekket trevlesi og afløb. Og når manuelt sætter den til at tømme/slynge er der ikke noget problem.
ok det kan jeg godt se, så er der nok noget andet galt
Det skulle efter sigende være mit varmelegeme der er defekt.

Er der nogen som kan henvise til en tegning over maskinen, så jeg slipper for at skille den helt ad for at finde varmelegemet?
Ja det var varmelegemet, det tilgåes fra bagsiden af maskinen.
Då må endelig ikke smøre gummibælgen når du monterer det nye, så risikerer du det smutter ud under vask.
Okay, lyder som om du selv har skiftet det så - nogle problemer i det?
Kan du huske hvad du betalte for et nyt?
Der er slet igen problem i at skifte det, bare vær obs på det jeg skrev ang. smøring.

Jeg gav ca. 250 for uoriginalt.

Du skal også være obs på om det nye er med det rigtige hul til føleren. Selve flanche størrelsen er standard.

Held og lykke.
Det er modtaget, tak skal du have!
Jeg havde samme problem med at min vaskemaskine (modelnr. WM16E480SN/01) kørte lang tid på 1 minut eller nærmest begyndte forfra da den skulle til at være færdig. En vask kunne tage op til 3 timer.

Jeg skiftede varmelegmet, som var tydeligt tilkalket, men på en WM16E480SN/01 skal det tilgås fra maskinens forside. Dvs. fronten skal af - husk at løsne den lille skrue som sidder nederst til højre ved sæbebakken. Varmelegmet købte jeg hos nettoparts til DKK 350 inkl. moms og forsendelse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis