Kan ik dreje håndtag eller gi gas???

Min puch plejer som regel at kunne starte og køre. men her forleden, kunne jeg lige kickstarte den og gi den en lille bitte smule gas.. men så heller ik mer' fordi håndtaget ikke rykkede sig en meter, en kammerat sir' det kan være gas-kablet der er sprunget eller noget sidder i klemme.. jeg ved bare at knallerten ingen steder køre fordi jeg jo ik kan give den benzin ;D Nogen der kan hjælpe?

 Altid Puch <3

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kontroller kablet. Knækket, bøjet eller hoppet af.
Har knallerten været væltet så kan det være at gashåndtaget er ødelagt og sidder fast??
Hansi
Det kan koges ned til 3 mulige fejl-steder:

1) Gasspjældet i karburatoren
2) Gaskablet
3) Gashåndtaget

Det er ikke så svært at lokalisere:
 
Gaskablet går ind i toppen af karburatoren via en svanehals (kort, bukket rør). Prøv at starte Puch'en i tomgang. Tag fat om kablet over svanehalsen og træk forsigtigt i det. gasser den op, er det ikke 1).

Gør det samme oppe ved gashåndtaget (der er to kabler, du skal finde det, der ikke er til chokeren). Tager den gas, er det ikke 2).

Hvad kan man så gøre ved det?

1) Hvis du har mod på det, kan du løsne de 4 skruer, der holder dækslet på plads ved svanehalsen, og pille hele mekanismen med gasspjæld og fjeder ud - men har spjældet sat sig, er det i sagens natur ikke sikkert, det vil lykkedes, og det er i alle tilfælde noget biks, som bør overlades til et 'scooter-fjæs'

2) Skift kablet (eller få det skiftet, det kan drille gevaldigt at få det på plads i karburatoren). WD40 kan muligvis løsne det, men hvis det har sat sig i tomgang, kan du ikke komme til at sprøjte mellem kabel og plastickappe uden at skille gashåndtaget ad.

3) Skift gashåndtaget, eller skil det ad, rens og smør.

Held & lykke

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

tak for alle svarene.. ja det var jo sådan et forfærdeligt stormvejr så knallerten væltede vel en 3 gange.. og ku godt se gashåndtaget havde taget skade.. men jeg må da ud og prøve nogle af de følgende ting

 Altid Puch <3

Men vil lige høre.. sådan et håndtag er det lige til at rykke af og sætte på igen.. ? for jeg er jo ik meget for at skille noget ad og ik kunne sætte det sammen igen..

 Altid Puch <3

Puha, ja sådan en Puch kan være meget sidevindsfølsom

Nede ved chokerhåndtaget sidder der en unbrako-skrue (eller en skrue med stjernekærv, man ved aldrig, hvad forhistorien er). Den klemmer gashåndtaget fast om styret. Hvis du løsner den, kan du trække gashåndtaget af, men så står du også med 2 - 3 forskellige løsdele, som skal samles igen.

Så det er nu, du skal beslutte, om du er en rigtig Puch Maxi Girl som laver skidtet selv, eller du vil ringe til en ven.

Der er kun én måde at lære det på - prøv selv

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis