Motor sætter ud ved højresving

Min mazda 626 er fornylig begyndt at sætte ud i motor ved højresving eller kort tid efter et højresving. Det er kun kortvarigt og den går ikke helt ud. Der er endnu ikke lavet noget på den..
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du benzin i tanken?

/cs

Ha ha ja tanken er fuld, så benzin skulle ikke lige være problemet.. Dog skal det siges bilen nu slet ikke kører (for farligt) da den op til flere gange er sat ud og gået ud, således jeg skal starte den helt igen. Med 50 rundt i et sving så synes jeg det bliver lige spændende nok med en ratlås der fungere optimalt.
Du skal ikke være bange for ratlåsen, så længe nøglen er i tændingslåsen. Måske det våde vejr vi har haft i lang tid også spiller ind. Ideen med ledningeren er nok den bedste løsning. Måske der ligger noget vand et sted, som løber over i noget der får motoren til at gå ud, når du drejer.

Hvis der er en gammel bil med karburator, så rens den og hæld noget sprit i tanken. Er den med insprøjtning kan du også hælde sprit i.

se om der er fugt i strømfordelerdækslet, hvis der er et. Kommer an på årgangen.

Kontroler om der er dårlig forbindelse på benzinpumpen hvis der er en elektrisk

Motoren skal være tør og fri for olie mv. En meget beskidt motor kan foresage løbestrøm. Skidt og møg leder strømmen rundt og kan også gøre stelforbindelsen dårlig

Kun nogle forslag
MVH
Hansi
Hvis du fornemmer rattet "går fast", er det fordi servopumpen stopper sammen med motoren og du derfor ikke har assistance til styretøjet.
Hvis du ellers er normalt udstyret med muskulatur, kan du sagtens selv dreje bilen uden assistancen, men indrømmet, det kommer da lidt som en overraskelse!

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
har lige en sjov historie (sorry), for 2 mdr. siden var jeg kørt på ferie i Italien. På vej ned af nogle små bjergveje, fik jeg den super smarte ide: at slukke for motoren, for at spare på benzinen. men efter nogle få sving, blev det lidt lovligt spændende, da jeg pluselig fandt ud af at bremserne var helt drænet for tryk eller sådan noget, og pedallen var stenhård, og virkede kun svagt ved det tryk som jeg maksimalt kunne få mit ben til. så håndbremsen måtte lige asistere inden kanten og det spinkle autoværn(buske) kom for tæt på :-)
Så det gør jeg altså ikk igen.:-)

Bo Th

Så har bilen været forbi mekaniker, tanken er skiftet, benzinpumpe og filter er udskiftet (ja oliefilter med, men mere fordi jeg ikke selv gad skifte når den nu alligevel stod ved mekanikeren og det ikke kostede ekstra)
Så nu håber jeg det var det og den kører ok til den skal skrottes om knap 2 år.
Du skal bare holde foden væk fra koblingen når du drejer

/cs

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis