Komprossor

Hvorfor larmer en komprosser så meget ???

Hvor komemr støjen fra ?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Støjen kommer fra selve Krumtap og cylinder, det er jo ikke en vandkølet maskine. Som du sikkert ved larmer også en luftkølet Knallert meget når den skal gå med fulde omdr.
Løsningen er som regel at anbringe den i et lille hus udendøre, eller bygge en isoleret kasse omkring den. Husk at der skal være nogle huller hvor den kan trække vejret.

V.h.  Håndværkeren
hvilket kompressor har du.?

mangler den luftfilter.!

jeg har en larmegøjl. af en kompressor.

det er plastikkassen der giver resonansen.
en af olie fri af slaksen.
af mærket. kgk 1.5 hk. 25 lt. 8 bar.

det sjove er at man kan kigge op under cylinder stempel. plejlstang.
og krumtapen. i sprækker på "kassen".!
Det er bare en billig en nok fra HArald Nyborg..

Vi er bare meget uenig om hvor larmen og skralleværket kommer fra ( på mit arbejde) men det kan jeg også se man er her..

Jeg syntes det er underlig hvis det kommer mellem cylinder og stempen som nogle mener...er der ikke en der ved noget mere om det ??
så der det væl en af de røde med sort plastik motorkasse med hank.!
jeg tyder på af "kassen" at den giver resonansen.!
ud over skraldeværket.???. :-)
Annonce
ja ja..men det er ikke lige den jeg menere men også alle andre fx en stor Stemhøj
hvor gammel er den.!

kan det være stempel klapren du kan høre.
ud over plejlstangs banken.!
Jeg har ikke selv en kompressor endnu. Men det jeg har kunne finde på nettet er at oliefri tilsyneladende larmer mere end smurte. En del af larmen kommer fra indsugningen og jeg har se flere der har haft success med at sætte en lyddæmper på.

Hvis man skal ha en rigtig stille kompressor kan man få nogen der minder en del om en køleskabskompressor, men den koster self.
Nu er der lige det at sige til det, at en oliefri kompressor ikke har noget stempel men en membran. Den larmer væsentligt mere og køre i længere tid for at fylde tanken med luft. Skal du have en komp. der ikke larmer, skal du have en skrue komp. men det er helt andre priser der så er tale om.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis