Gipsloft på træloft

Hej,

Er det lovligt/rigtigt at montere gipsloft på gammelt træloft, eller skal jeg pille det gamle loft ned?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Det er sådant set tilladt at montere gipslofter under et eksisterende træloft, men der er så problemet med om dampspærren bag træloftet er tæt nok, for er den ikke det bør den fjernes og en ny etableres.
En evt. ny dampspærre kan monteres mellem det eksisterende træloft og gipspladerne.

Jeg går ud fra, at der er tale om et rustikloft, som skal tjene som underlag for gipspladerne, og så skal rustikbrædderne fastgøres ekstra godt, med f.eks en skrue i hvert brædt ved alle fastgørelsespunkter, eller som jeg selv gør når jeg renoverer et rum: Med et par35 mm klammer i en trykluftpistol i hvert brædt.
det skal du så heller ikke gøre, hvis ikke du har mulighed for at lave huller i den gamle. P.t. ved du jo ikke om den er tæt eller utæt. Hvis du har to dampspærrer har du stor risiko for at det bliver en bekostelig affære på sigt.

Men hvorfor er det så bekostelig en affære at fjerne dampspærren? Det er da bare ned med det gamle loft, rense for søm og lign.. Forskalle til gips, ny dampspærre, gips og wupti loftet er færdigt

En god ide er oftest at gøre tingene rigtigt fra start af ;-)
Hele ideen var jo at lade det gamle loft sidde der eller ikke feljler noget.

Har har hus med 2. sal og selve loftet er lagt ned på hane bjælkerne (tror jeg de hedder) og den del af loftet der går ned langs siderne sidder udenpå.

det vil sige at jeg skal op på øversteloft fjerne al gulv, isolation, dampspærre og så loftbrædderne og det synes jeg er rigtigt øv:-(
hmm har jeg forstået dig korrekt, hvis jeg siger at du skal lave loft i underetagen så? I såfald kan du bare smide det op for der skal ikke være dampspærre i underetagen. Kun i ydremure/lofter....eller er øversteloft ikke opvarmet? ...er vist lidt forvirret

Men forstår alt andet lige - stadig ikke hvorfor det er så besværligt at rive det gamle ned. Det kræver da bare et koben. Du skal da ikke fjerne noget gulv eller lign for at rive et loft ned....
Annonce
okay så....er der så gulv oven på hanebåndene eller hvor kommer dette gulv ind i billedet?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis