Stævnrør..

Er der nogen der kender et fast stævnrør med grafit snor i begge ender ?? de kan begge justeres.. mit spørgsmål er nu . er det kun selve snoren aksel ligger i ??? det er en 25 mm aksel (Messing) men selve indløbet i begge ender er 26mm , da jeg fik skruen af var der ingen notgang i aksel , og derfor ingen not , men det sad dælme godt fast aftrækker og varme måtte der til.. i den ende der vender ind i båden kan jeg justere , men i den udvendige ende går justeringen helt i bund , og der er stadig slør... hvor kan man købe ny snor - bånd eller hvad nu det er ..

Kan sende billeder , hvis det kan hjælpe noget..

MVH Hald
Er der nogen der kender et fast stævnrør med... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kan man overhovedet rep. et så slidt stævnrør ??? altså det i tidligere mail.

Har nu fået tilbud dette stævnrør der er på billede.. sælger kan ikke oplyse andet end det vi ser på billede .. hvorfor er der ingen flange på den del der stikker ind i båd.. kan nogen fortælle lidt om denne tybe??
MVH Hald
Hej Ruben
Så vidt jeg kan se, er det et stævnrør, der skal støbes fast i skroget. Hvis jeg var dig ville jeg finde ud af hvilket gevind der er på dit eget stævnrør, og så købe lejehus til agterenden ( de kan nemlig købes løse ) og så ville jeg sætte en volvo pakdåse indvendig. Det kan dog godt være at du skal have lavet et lille overgangs stykke, som er glat udvendig. Men det kan Havnens Marine Service hjælpe dig med atfinde ud af. Hvis de da eksisterer endnu.

Mvh Finn

Hej Finn

 

Det sidste forslag lyder som en go ide.. det vil jeg prøve ... takker

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis